/
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
دکتر محمود تبریزی، مدیر شرکت سیلندر سازی تهران در گفتگو با نبض نفت:

دولت باید فاصله خود با صنعت را کم کند

مدیر شرکت سیلندر سازی تهران معتقد است دولت باید به فکر حل کردن مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان باشد و باید فاصله خود با صنعت را کم کند.
کد خبر : ۳۰۶۰۹
دولت باید فاصله خود با صنعت را کم کند
دکتر محمود تبریزی، مدیر شرکت سیلندر سازی تهران با حضور در پایگاه خبری نبض نفت در گفتگو با خبرنگار این رسانه گفت: فارغ‌التحصیل رشته مواد مکانیک و تشکیل مواد از دانشگاه لیدز نگلستان هستم. هم اکنون مدرس دانشگاه صنعتي شريف می‌باشم و علاوه بر آن، طراح سوالات کنکور ارشد و کارشناسی هستم.

دکتر تبریزی افزود: من به اجبار وارد حوزه صنعت شدم چون بحث باطری‌سازی در زمان انقلاب دچار مشکل شد. با شروع جنگ نیز، مسئولیتساخت باطری برایتانک‌ها را بر عهده گرفتمو اقدام به تولید و نصبآن کردم.

این مدیر فعال صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور حضور در صنايع دفاع،‌ عضو هيئت عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران،‌ مدير و مسئول گروه ماشين‌سازي تبريز، اراك،‌ پمپيران و‌ كمپرسور سازي را از دیگر فعالیت‌های خود طی چند سال گذشته ذکر کرد و گفت: مدتي نیز مسئول آموزش و مشاور آموزشي سازمان دفاع بودم.

تبریزی در خصوص طرح خود گفت:طرح من با نام شركت الماسه‌ساز، راه‌اندازي و مورد بهره‌‌برداری آزمايشي قرار گرفت. این مجموعه توليدكننده ابزارهاي براده‌برداري براي ماشين‌هاي تراش،‌ سوراخكاري، شيارزني، پيچ‌زني و ... است. به اين ترتيب، يك واحد مدرن و كم نظير به وجود آمد كه مورد تحسين افراد شاخص قرار گرفت.بازديدكنندگاننمایشگاهی در مالزی با مشاهده محصولات شرکت ما، از وجود چنین کارخانه‌ای در ایران به وجد می‌آمدند.

مدیر شرکت سیلندر سازی تهران در خصوص ابزار به کار رفته در حفاریگفت: ابزار به کار رفته در حفاریدو نوع است: یک سری صخره‌ای است و از سه کاج تشکیل شده است که همگی از جنس فولاد سخت است. با تهیه نوعی کاور یک نرمی در ابزار ایجاد کردیم. الماس در طبیعت بزرگترین درجه سختی را دارد، با ساخت یک سری مواد ترکیبی با کربن این سختی را افزایش دادیمو ابزار را نیز پوشش دادیم که به آن الماسه می‌گویند. تمامی ابزار ما با توجه به خاک و نوع حفاریقابلیت کارایی دارند. این مته‌ها وارداتی هستند و بیشترین تولید آن در آمریکا می‌باشد ولی به علت تحریم‌ها طراحی و اجرای آن را خودمان انجام دادیم.

تبریزی افزود: مته‌های ما از 26 تا 17 اینچ می‌باشد و بسته به نوع چاه و نوع زمین توسط مشتری انتخاب می‌شوند. در این خصوص ما موفق به تولید انبوه نیز شده‌ایم.

این مدیر موفق تاکید کرد که تولیدات ما صرفا یک نوع محصول نیست. وی گفت: در حال حاضر نمونه‌هاي ساخته شده اين شركت مورد آزمايش قرار گرفته و كيفيت آن نیز تأييد شده است. خوشبختانه در این خصوص سفارش‌های زیادی داریم.

مدیر شرکت سیلندر سازی تهران یکی از مشکلات صنعت راورود کالای خارجی دانست. وی افزود: کشورهای دیگر طی 60 سال تولید به کیفیت رسیده‌اند، ما نیز برای رسیدن به این جایگاه تلاش می‌کنیم. برای افزایش کیفیت تولید، باید از آن حمایت شود.

تبریزی به برخی مشکلات موجود بر سر راه صنعتگران و تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: مشکلات کنونی جامعه مانند نابسامانی قیمت ارز، قوانین سخت و عدم توجه به تولید در کار ما خلل ایجاد کرده است. به دلیل وجود تحریم ها و همچنین تورم ارز در خصوص تهیه قطعات یدک و مواد اولیه با مشکل مواجه شده‌ایم. دولت باید برای حمایت از تولید داخلی یک راه حل اصولی ارائه دهد. متاسفانه بسیاری از راه‌حل‌ها پاسخگوی تولید نیست. تنها راه کارآمد این است که دولت با تولیدکنندگان بخش‌های مختلف وارد مذاکره شود و با شناخت شاخه‌هایمختلفمشکلات این بخش را بررسی کند.

مهمترین فوریت بخش دولتی گوش کردن به حرف صنایع است، بین دولت و صنعت نباید فاصله‌ای وجود داشته باشد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر