/
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
ولی‌اله مهابادی رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله‌های قطور در گفتگو با نبض نفت:

سالیانه چهار میلیون تن لوله‌های قطور فولادی در کشور تولید می‌شود

مهابادی، رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله‌های قطور از تولید بیش از چهار میلیون تن لوله‌های قطور فولادی در کشور در طول یک سال گذشته خبر داد.
کد خبر : ۳۰۶۶۵
سالیانه چهار میلیون تن لوله‌های قطور فولادی در کشور تولید می‌شود

ولی‌اله مهابادی، رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله‌های قطور و پوشش خطوط انتقال اسپاکا که از بزرگترین تشکل‌های صنعتی در کشور می‌باشد، با حضور در پایگاه خبری نبض نفت و بازدید از این رسانه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: خوشبختاته در تولید لوله‌های قطور فولادی در کشور پیشرفت بسیاری صورت گرفته و به رقم تحسین‌ برانگیز چهار میلیون تن در سال رسیده است.

وی در خصوص علت کاهش پروژه‌های عمرانی گفت: مهمترین مشتری‌ ما شرکت‌های دولتی هستند و در این زمینه با کاهش پروژه‌های عمرانی به علت نداشتن مواد اولیه برای ساخت این لوله‌ها مواجه هستیم.

وی ضمن اشاره به مشکل کمبود نقدینگی در واحدهای تولیدی تصریح کرد: عدم پرداخت برای اجناس تحویلی نیز باعث ایجاد رکود در چرخه تولید می‌شود بنابراین باید معضلات تولید را از بین ببریم.

مهابادی در خصوص عملکرد سفارت‌خانه‌ها تاکید کرد: متاسفانه سفارت‌خانه‌ها در زمینه پیشرفت اقتصاد کشور اقدامی نکردند در حالی که باید نیازهای کشورهای همسایه را شناسایی و بستر تولید را برای ما فراهم می‌کردند. ما توانایی انجام پروژه‌های بزرگ در اکثر کشورها را دارا هستیم، ولی در این زمینه رایزنی مناسبی صورت نگرفته است.

رییس هیات‌مدیره اسپاکا ضمن اشاره به توانمندی‌های وزیر نفت اظهار داشت: آقای زنگنه مدیر آگاه و مجربی هستند. ایشان توانسته‌اند با سیاست خاص خود مطالبات ما را از کشورهای دیگر اخذ کنند تا در ظرفیت تولید داخلی از آن بهره ببریم.

وی در ادامه افزود: ایشان باید پافشاری بیشتری برای حمایت از تولید کنندگان انجام می‌دادند. برخی از روش‌های ایشان طی این هشت سال به علتکم‌کاری و عدم دسته‌بندی علمی شکل نگرفت و ادامه پیدا نکرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر