/
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱
محمد رضاییان، مدیر مجموعه صنعت برق دیهم در گفتگو با نبض نفت:

حمایت از تولید، تنها یک شعار است

رضاییان، مدیر مجموعه صنعت برق دیهم ضمن گلایه از بوروکراسی‌های دشوار اداری گفت که حمایت از تولید، تنها یک شعار می‌باشد.
کد خبر : ۳۰۶۶۷
حمایت از تولید، تنها یک شعار است

محمد رضاییان، مدیر مجموعه صنعت برق دیهم در حاشیه بازدید از پایگاه خبری نبض نفت و حضور در این رسانه به تشریح مشکلات موجود در این صنعت پرداخت. وی بزرگترین مشکل تولیدکنندگان را صدور مجوز خواند و گفت: ما با سرمایه شخصی، کار خود را آغاز کردیم. گواهینامه و مجوز آن سال ۹۴ صادر شد ولی متاسفانه بعد از گذشتن مدت زمان طولانی برای بازدید به مجموعه ما مراجعه کردند. این مسئله باعث ابطال یکی از مجوزهای ما شد.

وی ضمن گلایه از بوروکراسی‌های دشوار اداری در کشور اظهار داشت: متاسفانه روال کارهای اداری در اکثر مجموعه‌های دولتی زمان ‌بر است. بنابراین می‌توان گفت که حمایت از تولید، تنها یک شعار می‌باشد.

رضاییان روش‌های ضمانت در نظام بانکی کشور را غلط خواند و گفت:  یکی از مشکلات ما در ارتباط با  کندی شیوه ضمانت در کارهای بانکی است،  در حالی که ما خواهان تسریع آن به منظور حفظ پروژه‌های کاری خود هستیم.

وی افزود: موضوع نقدینگی نیز ما را دچار مشکل کرده‌ است. این در حالی است که تمام پروژه‌ها را در زمان مقرر به پایان  می‌رسانیم ولی تسویه آن را با تاخیر انجام می‌‌دهند و ما به دلیل کاهش ارزش پول ملی متضرر می‌شویم.

مدیر مجموعه صنعت برق دیهم در خصوص تجهیزات برقی محیط‌های صنعتی تاکید کرد: این تجهیزات مستعد انفجار معمولی نیست و طراحی آنها به میزان وقوع خطر در محیط بستگی دارد. جرقه و هوا عامل انفجار در پیرامون گازهای پر‌خطر است و این سه گزینه هرگز نباید در مجاورت یکدیگر قرار بگیرند. در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی گازهای فعال بسیاری وجود دارد و تمامی آنها مجهز به تجهیزات کم‌خطر می‌باشند.

رضاییان افزود: گازهای پرخطر در کارخانه‌های رنگ‌سازی و حتی سیلوهای گندم وجود دارند و به دلیل داشتن  بار‌الکتریکی مستعد انفجار هستند.

وی در خصوص میزان سرمایه‌گذاری برای ساخت تجهیزات پالایشگاه‌ها اذعان کرد: بیشتر پالایشگاه‌ها هزینه‌های هنگفتی برای ساخت تجهیزات خود متقبل شده‌اند. اولین و بزرگترین مصرف‌کنند‌گان ما نیز پالایشگاه‌ها هستند.

 

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر