/
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

ادامه تعدیل نیرو در صنایع نفت و گاز و معدن آمریکا

کل اشتغال در صنایع معدنکاری و استخراج نفت و گاز آمریکا در ماه جولای به ۵۶۹۱۰۰ نفر رسید در حالی که در ماه ژوئن برابر با ۵۷۶۱۰۰ نفر بود.
کد خبر : ۳۰۶۷۲

به گزارش نبض نفت به نقل از فوربز، اطلاعات وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد صنایع نفت، گاز و معدن در این کشور باز هم مشاغل خود را در ماه جولای از دست داده اند. گروه های تجاری هشدار داده اند شرایط در این بخش ها باز هم وخیم تر می شود.

 کل اشتغال در صنایع معدنکاری و استخراج نفت و گاز در ماه جولای به 569100 نفر می رسید در حالی که در ماه ژوئن برابر با 576100 نفر بود. سرعت از دست رفتن مشاغل در این بخش به اندازه ماه ژوئن است. نرخ بیکاری در جولای برابر با 15.6 درصد و در ماه ژوئن 17.8 درصد گزارش شده بود.

 شرکت های تولید کننده سوخت فسیلی ضربه سختی از همه‌گیری ویروس کرونا خورده‌اند. نرخ بیکاری در این شرکت‌ها برابر با 17.8 درصد بود که رتبه دوم را در میان  تمام بخشهای اقتصاد آمریکا در ماه جولای داشت. نرخ بیکاری در بخش تفریحات و اقامت 25 درصد گزارش شده است. نرخ بیکاری کلی در آمریکا در ماه جولای برابر با 10.2 درصد بود.

 تمام بخش های نفت و گاز و معدن‌کاری شرایط یکسانی نداشته اند. بخش استخراج نفت و گاز در ماه جولای شاهد 0.8 درصد افزایش اشتغال نسبت به ماه ژوئن بود. با افزایش قیمت نفت تا 40 دلار در هر بشکه، تعدادی از شرکت های نفت و گاز تولید از چاه های بسته شده خود را آغاز کرده اند.

 بخش معدن کاری هم شاهد 1.3 درصد افزایش اشتغال در جولای بود ولی کل نرخ اشتغال در این بخش بسیار پایین‌تر از آغاز سال جاری میلادی است.

بیشتر کاهش اشتغال مربوط به بخش خدمات در این صنایع می‌شود. یعنی کارگرانی که مسئول نگهداری و سرویس تجهیزات سنگین بوده اند، بیشترین آسیب را دیده اند. بخش خدمات در معدنکاری بیش از 10 هزار شغل را در ماه جولای از دست داده و نرخ اشتغال در این بخش 24.9 درصد از ابتدای سال جاری میلادی پایین آمده است. آمار انجمن تجهیزات و خدمات نفتی نشان می دهد اشتغال در بخش خدمات و تجهیزات میادین نفتی کاهش بیشتری در ماه جولای نسبت به ژوئن داشته است. 

تحلیل گران صنعت نفت امید چندانی به آینده بخش خدمات نفتی ندارند. ریستاد انرژی گزارش داد پس از سقوط قیمت نفت در 2016، شرکت های خدمات نفتی مثل بیکر هیوز، هلیبرتون و اسچلامبرگر نتوانستند ده‌ها هزار نفری را که طی این دوره اخراج کرده بودند بر سر کار باز گردانند. بنابراین ممکن است تعدیل نیرو های فعلی هم در این صنعت دائمی شوند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر