/
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵

تایوان نفتکش چینی را توقیف کرد

رسانه های تایوانی اعلام کردند که دولت این کشور یک نفتکش چینی را به جرم ورود غیرقانونی به آبهای سرزمینی خود توقیف و شش خدمه این نفتکش را دستگیر کرده اند.
کد خبر : ۳۰۶۹۸

به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، رسانه های تایوانی اعلام کردند که دولت این کشور یک نفتکش چینی را به جرم ورود غیرقانونی به آبهای سرزمینی خود توقیف و شش خدمه این نفتکش را دستگیر کرده اند.

تایوان به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا، گشت های ساحلی خود را در سواحل غربی این کشور افزایش داده است.

به گفته این رسانه ها، خدمه این نفتکش چینی، که نامی از آن برده نشده است، برای هرگونه علائم ظاهری ابتلا به کرونا مورد آزمایش قرار گرفتند، اما هیچ علامتی در این افراد مشاهده نشد.

توقیف این نفتکش پس از گسترش فعالیت های نظامی و نیروی دریایی چین در اطراف جزیره جدا شده طی چند ماه اخیر، احتمالاً باعث افزایش تنش ها بین چین و تایوان خواهد شد.

 شبکه خبری سی ان بی سی اوایل ماه جاری گزارش داد که گسترش فعالیت های نظامی چین با اقدامات تایوان برای فاصله گرفتن از سرزمین اصلی یعنی چین همزمان شده است.

تایوان در ابتدا نام خطوط هواپیمایی خود را که قبلاً خطوط هوایی چین نامیده می شد، تغییر داد و سپس نام "تایوان" را در گذرنامه های شهروندان خود برجسته کرد.

تنش های اخیر باعث افزایش نگرانی ها درباره روابط این دو کشور و احتمال درگیری نظامی شده است چرا که تایوان در تنش میان ایالات متحده و چین نیز درگیر است.

آمریکا موظف است بر اساس قانون به تایوان در دفاع از خود کمک کند و به نظر می رسد با افزایش حضور خود در تنگه تایوان، اخیراً این وظیفه خود را به جد پیگیری می کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر