/
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴

سومین کارت زرد بهارستان به دولت نصیب زنگنه شد

توضیحات وزیر نفت درباره طرح برندینگ جایگاه سوخت برای بهارستان نشینان قانع کننده نبود بنابراین وی نخستین کارت زرد خود در دولت دوازدهم را در آخرین روزهای پاییز دریافت کرد.
کد خبر : ۳۰۸۴
به گزارش پایگاه خبری نبض نفت بیژن نامدار زنگنه که برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان به مجلس فراخوانده شده بود روز گذشته با حضور در صحن مجلس توضیحاتی را به نمایندگان ارایه کرد که بخشی از آن  از نظر اکثریت نمایندگان حاضر در جلسه قانع کننده نبود.
وی بیشترین توضیحات خود را معطوف به سوال هادی قوامی در مورد خرید لوله از خارج به ویژه چین و همچنین سوال حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در خصوص طرح برندینگ جایگاه‌های سوخت کرد.
وی با اشاره به کمبود منابع مالی در وزارت نفت گفت: جز درمورد پروژه غرب کارون و پارس جنوبی در تمام سرمایه گذاری ها نزدیک به توقف هستیم و کمبود منابع داریم. کما اینکه قرارداد 250 میلیون دلاری برای لوله های بدون درز به دلیل کمبود منابع و مشکلات دیگر متوقف شد.
زنگنه با اشاره به قواعد خرید وزارت نفت گفت: ما مناقصه‎ای گذاشتیم که در آن همین شرکت اسفراین برنده نشد چون شرایط لازم را نداشت اما شرکت دیگری پیروز شد.ما تمام تلاشمان را کردیم شرایط برابر شود و هیچ ضرری متوجه شرکت های داخلی نشود، اما من نمی توانم بدون مناقصه کاری انجام بدهم.
وزیر نفت  همچنین درباره طرح برندینگ جایگاه سوخت نیز با تأکید بر اینکه هیچ انحصاری در این فرآیند وجود ندارد، گفت: اجرای این طرح باعث کاهش تصدی‌گری دولت می‌شود و وضعیت جایگاه‌ها نیز ساماندهی می‌شود.
سرانجام هرچند هادی قوامی از به رای گذاشتن سوال خود صرف نظر کرد و از توضیحات وزیر قانع شد اما پس از اعلام قانع نشدن حاجی دلیگانی مجلس با 106 رای موافق،‌ 80 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 211 نماینده به  وزیر نفت کارت زرد نشان داد.
  

تهیه و تولید: ابراهیم حسینی


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر