/
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
ثبت رکوردهای پی در پی در "غدیر"؛

سود خالص پتروشیمی غدیر سه برابر شد

پتروشیمی غدیر وابسته به هلدینگ تاپیکو، در ۴ ماهه اول سال ۱۳۹۹ دستاورد های مهمی داشته است.
کد خبر : ۳۰۸۸۵
نبض نفت - یکی از مهمترین این دستاوردها که همواره در دستور کار شرکت قرار دارد؛ تحلیل و رصد کامل قیمتهای فروش داخلی و صادراتی و اتخاذ استراتژی عرضه محصولات در بورس کالا با توجه به شرایط رقابتی بازار به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی و صنایع پایین دست جهت کاهش التهاب بازار محصول PVC و سود بیشتر برای شرکت در فروش داخلی، است.
همچنین مدیریت منابع و نقدینگی شرکت به منظور افزایش ثروت سهامداران به نحو احسن و مطلوب انجام شده است و تا ضمن هم افزایی در خصوص تمرکز حساب ها از سود غیر عملیاتی نیز سهامداران منتفع شوند. لازم به توضیح است که کل درآمد غیر عملیاتی شرکت در سال ۱۳۹۸ از بابت سود سپرده بانکی مبلغ ۲۷ میلیارد ریال بود که پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۳۹۹ تا ده برابر افزایش یابد. 
از اقدامات شایان ذکر دیگر، انجام تعمیرات اساسی و راه اندازی خطوط تولید (ناشی از توقف ناخواسته حادث شده) با نیروهای متخصص داخلی شرکت علیرغم کمبود تجهیزات و در شرایط خاص کرونا بوده است.
در راستای حمایت از تولید داخلی و متعاقب آن رونق و جهش تولید، این شرکت دست به داخلی سازی قطعات حساس همچون پمپ ها و کمپرسورها شده که باعث جلوگیری از خرید قطعات خارجی با ارزبری بالا شد و صرفه جویی ۷۰ درصدی در خرید این قطعات داشته است. همچنین، داخلی سازی قطعات کمپرسورهای اصلی در زمان تعمیرات از طریق نقشه برداری و انجام مهندسی معکوس با قیمت بسیار پایین تر از خرید خارجی انجام شده است.
 
گردش مالی و بازرگانی چهار ماه اول سال ۹۹ پتروشیمی غدیر
 میزان تولید شرکت در چهارماه اول سال ۹۹ رقم ۳۳.۴۲۷ تن، میزان فروش ۳۵.۶۸۶ تن و جمع فروش همین دوره هم ۴.۳۸۴.۵۴۱ میلیون ریال بوده است در حالیکه در بودجه ۴ ماهه اول سال ۹۹ این شرکت این میزان ۴.۳۶۶.۸۳۴ میلیون ریال تعیین شده بوده است. این درحالیست که در مدت مشابه چهارماهه اول سال ۱۳۹۸، میزان تولید ۴۱.۵۶۰ تن ، میزان فروش ۲۹.۴۷۹ تن و جمع ارزش فروش هم ۲.۲۷۳.۱۰۱ مییلون ریال بوده است. در واقع، افزایش دوبرابری فروش محصولات پتروشیمی غدیر در چهار ماهه اول سال ۹۹ در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته را شاهد هستیم.
شایان ذکر است که سود خالص شرکت در سه ماه اول سال ۱۳۹۹، به مبلغ ۹۴۰.۶۳۲ میلیون ریال رسیده و در مدت مشابه سال ۹۸ این عدد ۳۴۹.۲۲۹ میلیون ریال بوده است. به عبارت بهتر، افزایش سه برابری سود خالص در سه ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در پتروشیمی غدیر روی داده است.
در پایان باید اشاره کرد که شرکت پتروشیمی غدیر، سالانه ۱۵۰ هزار تن وینیل کلراید مونومر (VCM) و ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰ هزار تن پلی ونیل کلراید (PVC) دارد که در ساخت انواع لوله ‌ها، شیلنگ ‌ها، عایق ‌های الکتریکی، چارچوب درب و پنجره، کابینت و صنایع خودروسازی و … کاربرد دارد. از پتروشیمی غدیر به عنوان برند برتر PVC در ایران یاد می شود که سرآمد و پیشتاز در تولید کیفی و عرضه فراگیر به کشورهای منطقه تا افق ۱۴۰۴ می باشد. همچنین، تولید و عرضه پلی وینیل کلراید (PVC) با رعایت استانداردهای کیفی و زیست محیطی در بازارهای داخلی و خارجی با هدف ارزش افزایی برای سهامداران مهم ترین مأموریت پتروشیمی غدیر به شمار می رود.

منبع: نفت ما
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر