/
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

تشدید تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا

دولت ترامپ سرگرم بررسی وضع تحریم‌های بیشتر علیه ونزوئلا برای متوقف کردن مبادلات مجاز سوخت با این کشور آمریکای جنوبی است.
کد خبر : ۳۰۸۹۶

به گزارش نبض نفت به نقل از بلومبرگ، منابع آگاه که به دلیل محرمانگی موضوع مایل نبودند نامشان فاش شود به بلومبرگ گفتند: این تحریم‌ها ممکن است سواپ نفت ونزوئلا با شرکتها در آسیا و اروپا را هدف بگیرد. مقامات آمریکایی ماههاست درباره این اقدام بحث می کنند اما اقدامات علیه ایران را در اولویت قرار دادند که صادرات بنزین به ونزوئلا را آغاز کرده است. هنوز درباره این تحریم‌ها تصمیمی گرفته نشده و مذاکرات ادامه دارد.

ونزوئلا به دلیل فلج شدن فعالیت پالایشگاههای نفتی، قادر به تولید بنزین و سایر فرآورده های نفتی نیست. اگرچه واردات سوخت برای کشاورزان و کامیونهایی که مواد غذایی را به سراسر این کشور می رساند حیاتی است اما قانونگذاران مخالف دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا می گویند توافقهای سواپ نفت در برابر سوخت باعث تقویت دولت مادورو شده است.

مقامات آمریکایی و ونزوئلایی حاضر نشدند در این باره اظهارنظر کنند.

صادرات نفت ونزوئلا پس از تحریم‌های آمریکا و ممنوعیت واردات نفت این کشور، امسال به حدود ۵۳۵ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده که پایینترین میزان از سال ۱۹۵۰ است. تقریبا ۸۰ درصد از نفتی که ونزوئلا در ماه اوت قرار بود صادر کند برای سواپ با دیزل بوده است. شرکتهایی شامل ریلاینس اینداستریز هند، رپسول اسپانیا و انی ایتالیا نفت ونزوئلا را در قبال تامین دیزل برای کاراکاس وارد می کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا تاکنون سواپ نفت با سوخت را از تحریم‌ها معاف کرده و در قبال شرکتهای بزرگی که به معاملات سواپ سوخت یا غذا با دولت ونزوئلا می پردازند، انعطاف پذیری نشان داده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اکنون که ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درصدد افزایش فشار به مادورو است، این مبادلات مورد توجه قرار گرفته اند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر