/
۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶

اجرای بیش از ۲۰ پروژه مهم توسط شرکت پالایش گاز فجر جم

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم از اجرای بیش از ۲۰ پروژه مهم از سوی این شرکت پالایشی در دولت تدبیر و امید خبر داد.
کد خبر : ۳۱۰۲۱
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عبدالصمد نجفی با بیان اینکه شرکت پالایش گاز فجر جم موفق به اجرای بیش از ۲۰ پروژه مهم در سال‌های گذشته در دولت تدبیر و امید شده است، گفت: اجرای پروژه‌های این شرکت در بخش‌های عملیاتی، مسئولیت‌های اجتماعی، مهندسی و با هدف تولید پایدار و رضایت کارکنان و محیط پیرامون بوده است.

 وی پروژه خرید، حمل و نصب گوی شناور پایانه بندر سیراف را یکی از پروژه‌های مهم این شرکت پالایشی عنوان کرد و افزود: این پروژه که با هدف اطمینان‌بخشی از بارگیری مایعات گازی پالایشگاه انجام شده است، گام مهمی همسو با پایداری تولید است. با اجرای این پروژه، ظرفیت توان بارگیری میعانات گازی این شرکت در مقایسه با نمونه قبلی آن بیش از ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم همچنین با اشاره به بازسازی اسکله بندر سیراف، تصریح کرد: این اسکله برای پشتیبانی از عملیات بارگیری مایعات گازی بندر سیراف از طریق گوی شناور و همسو با مسئولیت‌های اجتماعی و شهری برای برطرف شدن انتقال و بارگیری تعریف شده و پیشرفت فیزیکی این پروژه اکنون ۱۲ درصد است.

نجفی از احداث نیروگاه گازی شرکت پالایش گاز فجر جم نیز به عنوان دیگر پروژه مهم این شرکت یاد کرد و گفت: این شرکت بنا به ضرورت باید برای خود برق پایدار داشته باشد، ضمن آنکه نیروگاه قدیم از کار افتاده بود و قطعات یدکی آن توسط سازنده ساخته نمی‌شد، بر این اساس، احداث نیروگاه گازی جدید در شرکت پالایش گاز فجر جم یکی از با اهمیت‌ترین پروژه‌های این شرکت در هفت سال گذشته است.

وی به بعضی پروژه‌های مهم در حوزه‌های مسئولیت‌های اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: این حوزه همواره یکی از دغدغه‌های مهم شرکت پالایش گاز فجر جم بوده است که در دولت تدبیر و امید مورد حمایت بیشتری قرار گرفته و پروژه‌های خوبی هم اجرا شده که افزون بر پالایشگاه، محیط پیرامون نیز از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم، بهسازی فاز اول جاده شهر جم به پالایشگاه و همچنین اجرای فاز دوم جاده را نیز یکی از مهم‌ترین اقدام‌های در حال انجام در این حوزه دانست.

نجفی احداث سد باغان را از دیگر پروژه‌های مهم شرکت پالایش گاز فجر جم در دولت‌های یازدهم و دوازدهم دانست و گفت: پروژه سد باغان که در آینده تحول بسیار مهمی در سطح منطقه ایجاد خواهد کرد، اکنون بیش از ۳۰ درصد پیشرفت دارد و افزون بر تأمین سالانه ۳ میلیون مترمکعب آب مورد نیاز پالایشگاه، اراضی کشاورزی منطقه را نیز از کم‌آبی نجات می‌دهد و از طریق این سد به برخی روستاها و مناطق هم‌جوار نیز آب‌رسانی خواهد شد.

وی بازسازی بیمارستان توحید و ساخت ساختمان‌های درمانی جدید در این بیمارستان را از دیگر اقدام‌های شرکت پالایش گاز فجر جم دانست که بخشی از آن توسط این شرکت در دولت‌های یازدهم و دوازدهم انجام شده و بخش دیگری نیز در حال انجام است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر