/
۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱

بومی‌سازی تجهیزات نفتی با محوریت بخش خصوصی ایرانی

دولت تدبیر و امید در جهت بومی‌سازی تجهیزات صنعت نفت و ارتقای توان ملی و فنی تولیدکنندگان بخش خصوصی داخلی گام‌های مؤثری برداشته است.
کد خبر : ۳۱۰۳۹
به گزارش نبض نفت، سازمان برنامه و بودجه کشور در گزارشی که با عنوان خلاصه اهم عملکرد دولت یازدهم و دوره سه ساله دولت دوازدهم منتشر شده، به تجاری‌سازی ساخت و تولید ۱۰ خانواده کالاهای پرمصرف صنعت نفت در داخل کشور با محوریت بخش خصوصی اشاره و تصریح کرده است: هدف این پروژه داخلی‌سازی ۱۰ گروه از کالاهای مهم و مورد نیاز صنعت نفت همسو با رونق تولید داخلی، ایجاد اشتغال، کاهش وابستگی به خارج و ارتقای توان فنی و ساخت و طراحی سازندگان و تولیدکنندگان داخلی است.
طبق تازه‌ترین گزارش دریافتی، ۵۰ قرارداد به ارزش ۵۹۴.۴۰۵ میلیون یورو و ۴۰۹۲.۹ میلیارد ریال برای پنج گروه از تجهیزات و کالاها شامل تجهیزات سرچاهی و رشته‌های تکمیلی درون‌چاهی، پمپ‌های سرچاهی و درون‌چاهی، مته‌های حفاری، لوله‌های CRA و حفاری و ابزارهای اندازه‌گیری در حفاری امضا شده است.

۱۰۰ درصد کالا و تجهیزات ۲۵ قرارداد به‌طور کامل تحویل بهره‌برداران شده و اهداف فناورانه مطابق نقشه راه توانمندی ساخت محقق شده و زمان تحویل ۱۱ فقره قرارداد پایان سال ۱۳۹۹ است (بیش از ۸۰ درصد اقلام این قراردادها تحویل بهره‌بردار شده است).

بر اساس این گزارش، ۸۲ درصد اقلام تجهیزات سرچاهی (۳۰۷ قلم)، ۸۲.۵ درصد اقلام رشته‌های تکمیلی درون چاهی (۱۷۹ قلم)، ۱۳ درصد اقلام پمپ سرچاهی (۲ قلم)، ۰.۵ درصد اقلام مته حفاری (۶ قلم) و ۳۴ درصد اقلام لوله CRA (۲۰۷ کیلومتر لوله) تحویل شده است.
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر