/
۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
محمدعلی هاشمی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سهند خودرو در گفتگو با نبض نفت:

حمایت از تولید در حد شعار است/دولت باید به بخش خصوصی اعتماد کند

هاشمی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سهند خودرو ضمن انتقاد از رویکرد موجود در کشور در خصوص حمایت از تولید گفت که این حمایت‌ها در حد شعار است و اگر بخواهیم تولید در کشور رونق بگیرد باید دولت به بخش خصوصی اعتماد کند.
کد خبر : ۳۱۰۴۱
حمایت از تولید در حد شعار است/دولت باید به بخش خصوصی اعتماد کند

محمدعلی هاشمی، مدیرعامل موفق شرکت دانش‌بنیان سهند خودرو که در خاورمیانه دارای مقام اول است، ضمن حضور در پایگاه خبری نبض نفت، در خصوص حوزه فعالیت مجموعه خود گفت: فعالیت ما در زمینه عملیات حرارتی تحت خلاء می‌باشد که نیاز مبرم تمامی صنایع تولیدی است.

وی ضمن اشاره به مشکلات بیشمار در بخش تولید داخلی اظهار داشت: عدم وجود نقدینگی و بی‌ثبات بودن ارزش پول ملی در شرکت‌هایی که روند کاری مطلوب دارند باعث کندی در این حوزه می‌شود. همچنین تاخیر در کارهای اجرایی به دلیل نوسانات بازار است.

وی افزود: متاسفانه حمایت در کشور ما تولید به وعده و قول شده است. معاونین بسیاری از شرکت ما بازدید کرده‌اند ولی کمک آنها در حد شعار می‌باشد.

هاشمی در خصوص وضعیت صنعت کشور تصریح کرد: متاسفانه طرح و برنامه مشخصی در صنعت کشور وجود ندارد و آن را با مشکل مواجه کرده است. این که کجا هستیم، به کجا می‌رویم و برای دستیابی به مقاصد و اهداف مورد نظر به چه ابزارهایی نیازمندیم.

وی افزود: خوشبختانه ما در مجموعه سهند خودرو با یک برنامه‌ریزی راهبردی به اهداف خود دست یافته‌ایم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سهند خودرو مشکل اصلی صنعت را عدم برنامه‌ریزی و ثبات قیمت خواند و تاکید کرد: یکی از راهکارهای دولتی در این زمینه نقدینگی مناسب توسط بانک‌ها به شرکت‌های تولیدی برای حفظ و بقاء آنها است.

وی در خصوص لزوم واگذاری قراردادهای صنعتی به شرکت‌های داخلی اظهار داشت: قراردادهای موجود در صنعت به دلیل توانمندی بالای شرکت‌های داخلی باید به آنها سپرده شود ولی متاسفانه هنوز کسی به این بخش اعتماد ندارد. صنایع موجود برای تامین منافع داخلی کشور باید بومی سازی شوند. ایمان به توانمندی در عرصه تولید به رشد صنعت و پایداری واحدهای تولیدی کمک می‌کند.

هاشمی افزود: دولت باید تسهیلات مناسب در اختیار بخش تولید قرار دهد و همچنین شرایط مناسبی برای ثبات در قیمت‌ها ایجاد کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر