/
۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
اسماعیل هدایتی مدیرعامل شرکت تولیدی مهندسی انعطاف صانع در گفتگو با نبض نفت:

مانع‌سازی سازمان‌های دولتی در امر تولید/ به وزارت نفت امتیاز 50 می‌دهم

هدایتی مدیرعامل شرکت تولیدی مهندسی انعطاف صانع از ایجاد مانع توسط برخی سازمان‌های دولتی در امر تولید انتقاد کرد و گفت اگر بخواهیم از 100 به عملکرد وزارت نفت امتیاز بدهیم من امتیاز 50 را می‌دهم.
کد خبر : ۳۱۰۴۴
مانع‌سازی سازمان‌های دولتی در امر تولید/ به وزارت نفت امتیاز 50 می‌دهم
اسماعیل هدایتی، مدیرعامل توانمند شرکت تولیدی مهندسی انعطاف صانع، در حاشیه بازدید از پایگاه خبری نبض نفت و حضور در این رسانه به تشریح خدمات تولیدی مجموعه خود در عرصه صنعت پرداخت. وی در یک گفتگوی ویژه و اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت: ما طراح و تولید‌کننده مفصل انبساطی(expansion joint) و همچنین قطعات انعطاف‌پذیر‌ هستیم که مورد استفاده پالایشگاه‌ها، پتروشیمی و نیروگاه‌ها می‌باشد.

وی افزود: ما هفتاد نیروی فعال در مجموعه خود داریم که متاسفانه از سال 96 به دلیل تامین هزینه‌های مالی حفظ آنها بسیار مشکل شده است. در صورتی که نتوانیم حقوق آنها را افزایش دهیم به شغل‌های کاذب روی می‌آورند.

مدیرعامل شرکت تولیدی مهندسی انعطاف صانع، در خصوص سابقه صنعت فوق در کشور گفت: این صنعت تقریبا 15 سال است که در ایران بومی‌سازی شده و به واردات در این حوزه نیاز نداریم. انواع و اقسام این محصولات در کشور و با پیچیدگی خاصی ساخته می‌شود. در گذشته از کشور آلمان وارد ایران می‌شد و در حال حاضر تولید‌کنندگان داخلی اقدام به تولید آن کرده‌اند.

هدایتی ضمن اشاره به مشکلات پیچیده‌ در کشور تاکید کرد: مسئله اول ما عدم ثبات قیمت‌ها می‌باشد. به عنوان مثال پروژه‌ای را برآورد هزینه می‌کنیم ولی بعد از مدت زمان کوتاه با افزایش قیمت آن مواجه می‌شویم. در مناقصه نیز مجبور به تغییر مکرر نرخ‌گذاری‌ هستیم و با این وجود آن را از دست می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت تولیدی مهندسی انعطاف صانع  در ادامه افزود: یکی از مشکلات ما افزایش نرخ ارز است که از سال 96 طی دو مرحله چندین برابر شده است. مسئله بعدی تامین مواد اولیه به علت وارداتی بودن آن است، چون شرایط تحریم‌ها در تهیه این اقلام مشکل به وجود آورده  است. مسئله سوم این است که علیرغم تاکید بر شعار تولید داخلی با موانع بسیاری از سوی سازمان بیمه و دارایی مواجه هستیم. بیشتر زمان کارکنان صرف امور حسابرسی برای سازمان‌های مذکور می‌شود.

وی در خصوص عملکرد وزارت نفت اظهار داشت: متاسفانه عملکرد این وزارت‌خانه بسیار ضعیف می‌باشد ولی از نظام بسیار دقیق و منظمی برخوردار است. نمره من به عملکرد ایشان عدد 50 است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر