/
۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
سینا بلاط، مدیرعامل مجموعه کمپرسورسازی تبریز در گفتگو با نبض نفت:

کمپرسورهای قاچاق و دست دوم باعث تشنج در بازار شده است

بلاط، مدیرعامل مجموعه کمپرسورسازی تبریز قاچاق کالا را یکی از بزرگ‌ترین آفت‌های تولید در کشور دانست و گفت یکی از مشکلات ما وجود کمپرسورهای قاچاق و دست دوم می‌باشد که باعث تشنج در بازار شده است.
کد خبر : ۳۱۰۴۹
کمپرسورهای قاچاق و دست دوم باعث تشنج در بازار شده است
سینا بلاط، مدیرعامل مجموعه کمپرسورسازی تبریز که از سال ۱۳۵۴ و تحت لیسانس شرکت کامپیر انگلستان فعالیت خود را آغاز کرده است در حاشیه بازدید از پایگاه خبری نبض نفت و حضور در این رسانه به تشریح  قابلیت‌های مجموعه موفق خود پرداخت و گفت: این شرکت بزرگترین کمپرسور پرتابل و معدنی در خاورمیانه می‌باشد. ما تکنولوژی  تولید آن را وارد کشور کرده‌ایم، اما با سیاست‌گذاری‌های اشتباه موجب تعویق در تولید شده‌‌اند.

بلاط ضمن اشاره به معضلاتی که قاچاق برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است تصریح کرد: یکی از مشکلات ما وجود کمپرسورهای قاچاق و دست دوم می‌باشد که باعث تشنج در بازار شده است. متاسفانه  شرکت‌های دولتی نیز که مستلزم استفاده از دستگاه نو هستند با ترفند و سیاست‌، قانون را دور می‌زنند.

وی افزود: موضوع قاچاق باید تحت کنترل باشد و تعرفه‌ها نیز مورد بازنگری قرار بگیرد. همچنین باید قانون لزوم استفاده از محصولات داخلی برای همه شرکت‌های دولتی اجرایی شود.

مدیرعامل مجموعه کمپرسورسازی تبریز در خصوص توانایی شرکت خود برای تولید کمپرسور اذعان کرد: ما توانایی تولید کمپرسور برای پالایشگاه‌ها را داریم ولی متاسفانه بر واردات آن اصرار می‌ورزند. این موضوع باید به ما سپرده شود تا از کشورهای مطرح واردات این تکنولوژی را جهت تولید داخلی انجام دهیم اما متاسفانه در این حوزه از ما حمایت نمی‌شود.

بلاط در ادامه افزود: وزارت نفت صرفا این کار را به شرکت‌های بازرگانی واگذار کرده و باعث خروج  ارز هنگفتی از کشور شده است. نکته مهم و قابل توجه این است که قراردادها فاقد پشتوانه هستند و از کشورهای  ضعیف آسیایی خریداری می‌شوند که خدمات پس از فروش نیز ندارند.

وی ضمن گلایه از عدم حمایت از تولیدکنندگان اظهار داشت: مجموعه کمپرسورسازی تبریز خواهان رقابت با شرکت‌های خارجی معروف و معتبر است ولی مختصات کالا را نیز در اختیار ما قرار نمی‌دهند تا از طریق همکاری با آنها در این صنعت پیش‌قدم و در تولید موفق باشیم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر