/
۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
گلایه کارکنان چاپخانه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از مسئولان:

هفت ماه حقوق نگرفته‌ایم/مسئولان رسیدگی کنند

یکی از کارکنان شاغل در بخش چاپخانه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از عدم پرداخت حقوق تعدادی از نیروها در هفت ماه گذشته خبر داد و از مسئولان خواسته به این مشکل رسیدگی کنند.
کد خبر : ۳۱۰۵۳
هفت ماه حقوق نگرفته‌ایم/مسئولان رسیدگی کنند
به گزارش نبض نفت یکی از کارکنان شاغل در در بخش چاپخانه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به برخی مشکلات از جمله عدم پرداخت حقوق و دستمزد خود و همچنین مشکلات بیمه‌ای از مسئولان این شرکت خواسته به موضوع ورود کرده و مشکل این کارکنان را حل کنند.

متن ارسال شده این مخاطب به شرح زیر است:

عده‌ای از کارکنان زحمت‌کش چاپخانه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مدت هفت ماه است که حقوق عقب افتاده دارند. مدت 2 سال بی‌بهره از دفترچه بیمه جهت درمان هستیم. به علت تاخیر در پرداخت و آنچه در گذشته پرداخت شده با حداقل و کمترین حق بیمه بوده است. وقفه در سابقه بیمه، دست بردن در حقوق، پرداخت حقوق در سالهای گذشته به شکل علی‌الحساب و... تمام این اتفاقات در شرایط اقتصادی سخت فعلی خبر از دو اتفاق دارد، یا آقایان به کار خود وارد نیستند یا خبر  از اتفاقاتی ناخوشایند در سیستم نفت را می‌دهد.

همین پیمانکار سال‌های گذشته کلی مشکلات را به وجود آورد. همین پیمانکار با اسم شرکتی دیگر کار را با منفی ۴۸ که خود خلاف بزرگی است برنده شد. این شرکت نه تنها از توان پرداخت حقوق عاجز مانده بلکه دست به بیمه کارگر برده و به صورت غیرقانونی بیمه را به صورت حداقل رد کرده است. هرکس هم که اعتراض کند اضافه کاری وی کم می‌شود و یا با جاجا کردن نیروها کاری می‌کنند که کارگر  جرات اعتراض نداشته باشند. لازم به ذکر است پیمانکار خاطی فسخ قرارداد شده ولی از دادن حقوق و پرداخت بیمه امتناع می‌کند. نامه‌نگاری با بازرسی و مدیرعامل و حراست صورت گرفته و قول مساعدت شده ولی تاکنون دو سال حق لباس و چندین پاداش پرداخت نشده است. از خرداد سال گذشته حقوق را به صورت علی الحساب دریافت کرده‌ایم و در این دو سال فقط سه ماه فیش حقوقی صادر کرده است.

لذا از مسئولان محترم درخواست داریم به این مشکلات رسیدگی کنند. در حال حاضر که با شرایط ویژه مقابله با کرونا نیز مواجه هستیم فشار زیادی بر قشر زحمت‌کش کارگر وارد می‌شود و اگر تاخیر در پرداخت حقوق و دستمزد نیز باشد که مشکلات صدچندان میشود.

عاجزانه از مسئولان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب می‌خواهیم به مشکلات ما رسیدگی کنند.


لازم است تاکید شود انعکاس صدای مخاطبان در واقع دیدگاه پایگاه خبری نبض نفت در خصوص موضوع مطرح شده نبوده و این رسانه صرفاً بر اساس وظیفه ذاتی خود اقدام به انعکاس دیدگاه مخاطبان گرامی در خصوص موضوعات مختلف می‌کند.

همچنین پایگاه خبری نبض نفت این آمادگی را دارد که توضیحات دستگاه و شرکت مربوطه در خصوص هر کدام از خبرهای منتشر شده در بخش صدای مخاطب را برای شفاف‌سازی منتشر می‌کند.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر