/
۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
محمدرضا بیات، مدیرعامل شرکت مشاورین مهندسین بهبود الکترونیک هیراد در گفتگو با نبض نفت:

افراد صاحب امضاء تمایلی به خرید محصولات ایرانی ندارند

بیات، مدیرعامل شرکت مشاورین مهندسین بهبود الکترونیک هیراد ضمن انتقاد از نوع نگاه حاکم در کشور در خصوص حمایت از تولیدات داخلی گفت در حالی ‌که محصولات ما از لحاظ قیمت و کیفیت از محصولات خارجی بهتر است ولی کسانی که صاحب امضا هستند رغبتی به خرید و حتی امتحان آن ندارند.
کد خبر : ۳۱۱۶۵
افراد صاحب امضاء تمایلی به خرید محصولات ایرانی ندارند

محمدرضا بیات، مدیرعامل شرکت مشاورین مهندسین بهبود الکترونیک هیراد، با حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی ویژه با خبرنگار ما از عدم حمایت دولت و مردم از تولیدات داخلی گلایه کرد و گفت: برند ما مورد قبول بسیاری از شرکت‌ها نمی‌باشد و این مشکل به دلیل عدم کیفیت محصول نیست بلکه به علت عادت کردن به برندهای خارجی و خرید از آنهاست.

وی افزود: در زمان تحریم، شعار حمایت و خرید از محصولات ایرانی را به کار می‌بریم ولی هنگام رونق بازار واردات، تولیدات داخلی فراموش می‌شوند.

بیات در خصوص مشکلات مجموعه خود اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در خصوص فروش محصولات است‌. متاسفانه شعار حمایت از تولیدات داخلی به دلیل وجود تحریم می‌باشد که در دولت قبلی نیز شاهد آن بودیم.

مدیرعامل شرکت مشاورین مهندسین بهبود الکترونیک هیراد در خصوص کیفیت محصولات مجموعه خود اذعان کرد: درست است که نفت یک صنعت حساس می‌باشد و ما قادر به تولید برخی از نیازهای آن نیستیم ولی در بخش اداری محصولات ما بهترین کیفیت را دارد و گزینه مناسبی می‌باشد.

وی افزود: تمامی محصولات ما تایید شده و معتبر است. تقاضای ما به عنوان یک تولیدکننده، آزمایش کالا و سپس سفارش آن می‌باشد. کشور چین نیز از طریق برنامه‌ریزی‌ ملی، همچنین حمایت دولت و جامعه به موفقیت رسیده است.

بیات در خصوص مشکلاتی که اجناس چینی برای فروش محصولات داخلی به وجود آورده‌اند تصریح کرد: اکثر برندهای معروف که این شرکت‌ها به خرید از آنها تمایل دارند در چین ساخته و نصب می‌شود در حالی ‌که محصولات ما نیز از لحاظ قیمت و کیفیت از آنها بهتر است ولی کسانی که صاحب امضا هستند رغبتی به خرید و حتی امتحان آن ندارند. بسیاری از شرکت‌های معروف که کالای مورد نیاز خود را از ما تهیه می‌کردند از ایران رفته‌اند و هیچ خدماتی به ما ارائه نمی‌دهند. در حال حاضر نیز مسئولین قصد دارند ما را به عنوان تعمیرکار برندهای خارجی معرفی کنند.

مدیرعامل شرکت مشاورین مهندسین بهبود الکترونیک هیراد ضمن اشاره به اینکه در حوزه تولید باید نظارت اصولی و تصادفی وجود داشته باشد تاکید کرد: صورت‌حساب‌های خرید کالای خارجی و داخلی باید توسط یک تیم معتمد مورد بررسی قرار بگیرد ضمن اینکه در تصمیم‌گیری، اولویت خرید با جنس ایرانی باشد ولی بیشتر اوقات هنگام صحبت با کارشناسان متوجه می‌شویم که برای خرید کالای ایرانی استدلال کافی ندارند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر