/
۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
علیرضا ابراهیم‌پور، مدیرعامل شرکت مهر آذین ماشین در گفتگو با نبض نفت تشریح کرد:

چرا چین به آمریکا و ژاپن محصول صادر می‌کند؟

کد خبر : ۳۱۱۷۹
چرا چین به آمریکا و ژاپن محصول صادر می‌کند؟

ابراهیم‌پور، مدیرعامل شرکت مهر آذین ماشین حمایت دولت از بخش خصوصی را یکی از دلایل موفقیت کشور چین دانست و گفت به خاطر این حمایت‌ها در حال حاضر چین حتی به ژاپن و آمریکا محصولات تولیدی خود را صادر می‌کند.

علیرضا ابراهیم‌پور، مدیرعامل شرکت مهر آذین ماشین، با حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی کوتاه با خبرنگار ما اظهار داشت: تخصص ما تولید ماشین‌آلات خاص و سفارشی مورد استفاده در صنایع نفت و گاز می‌باشد. همچنین دستگاه‌هایی برای جداسازی روغن از پسماندهای نفتی ساخته‌ایم که بسیار کارآمد بوده است.

وی در خصوص مسائل مختلفی که بخش صنعت و تولید را درگیر کرده است تشریح کرد: مشکلات ما در صنعت و تولید بسیار زیاد است. سوء مدیریت در کشور و همچنین عدم شفافیت در کارها مشکلات بسیاری ایجاد کرده است. متاسفانه در حوزه کاری ما اعتماد وجود ندارد. در انعقاد قراردادها به حمایت نیازمندیم. همچنین پیش‌پرداخت‌ها باید اصولی و به آسانی انجام شوند. در حوزه تولید آزمون و خطا وجود دارد ولی متاسفانه سخت‌گیری در بخش خصوصی فراوان است. یکی از دلایل موفقیت کشورهای دیگر حمایت دولت از این بخش می‌باشد. حمایت دولت چین منجر به صادرات کالا به ژاپن و امریکا شده است. سیاست این کشور اعطای تسهیلات بدون بهره از سوی دولت به تولیدکنندگان می‌باشد.

ابراهیم‌پور افزود: در چین حتی بازرسی از کارخانه‌ها نیز توسط دولت انجام می‌شود. برای بازپرداخت آن نیز مشکلی ندارند. پس از یک سال سود شرکت بررسی می‌‌شود و در صورت مشاهده ضرر هیچ مبلغی دریافت نمی‌کنند چون هدف دولت افزایش تولید و رونق آن در کشور است.

مدیرعامل شرکت مهر آذین ماشین، در خصوص عملکرد وزارت نفت تصریح کرد: میزان رضایت من از عملکرد این وزارتخانه پنجاه درصد است چون ضوابط بسیار سختگیرانه‌ای دارند.


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر