/
۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵

افزایش ۳۱ درصدی جایگاه‌های عرضه سوخت در استان فارس

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: به‌منظور سوخت‌رسانی مطلوب‌تر به مردم، از سال ۹۲ تا ۹۹، به‌طور متوسط سالانه ۱۰ جایگاه عرضه سوخت مایع و سی‌ان‌جی در استان فارس به بهره‌برداری رسیده که افزایش ۳۱ درصدی تعداد جایگاه‌ها در چهار سال گذشته را به همراه داشته است.
کد خبر : ۳۱۲۱۲
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، امیر بنی‌کریمی، مدیر منطقه، به ارائه گزارشی از دستاوردهای این شرکت در طول خدمت هفت ساله دولت تدبیر و امید پرداخت.

وی ایجاد زیرساخت‌های لازم به‌منظور افزایش توان سوخت‌رسانی، توسعه جایگاه‌های سوخت مایع و سی‌ان‌جی، ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذار در حوزه سوخت‌رسانی و تأمین و توزیع بدون وقفه سوخت در سطح استان را از محورهای اصلی فعالیت‌های منطقه در این دوران بیان کرد.

مدیر منطقه فارس گفت: افزایش ۳۱ درصدی تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت مایع (بنزین و نفت گاز) از سال ۹۲ تاکنون در سطح استان، یکی از اقدام‌های مهم این منطقه به‌منظور توسعه و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای سوخت‌رسانی مطلوب‌تر به مردم بوده است.

بنی‌کریمی ضمن تشکر از تلاش همکاران، مالکان مجاری عرضه، رانندگان نفتکش و شرکت‌های حمل‌ونقل در تأمین و توزیع به‌موقع سوخت در استان، هفته دولت را بهترین فرصت برای ارائه و اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و دستاوردهای شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی به مردم دانست و افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و ایجاد بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار و بخش خصوصی در حوزه سوخت‌رسانی، تعداد ۶۷ جایگاه سوخت مایع و ۱۶ جایگاه سی‌ان‌جی در سطح استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۳ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال در این دوران افتتاح و زمینه اشتغال ۹۰۰ نفر نیز فراهم شده است.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون روزانه ۱۲ میلیون انواع فرآورده‌های نفتی از طریق ۲۸۴ جایگاه بدون وقفه توزیع می‌شود و این استان به لحاظ مصرف فرآورده در سطح کشور در جایگاه چهارم قرار دارد.

مدیر منطقه فارس با اشاره به یکی دیگر از دستاوردهای منطقه در این مدت، گفت: با توسعه جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) و جایگزینی سوخت‌ پاک و غیرآلاینده در سبد مصرفی خانوارها، اکنون میانگین مصرف روزانه گاز سی‌ان‌جی در استان به یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب رسیده که رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال ۹۲ نشان می‌دهد.

بنی‌کریمی اجرای طرح‌های تخصیص سهمیه نفت‌گاز بر اساس پیمایش، مدیریت مصرف سوخت در کشور، دوگانه‌سوز کردن رایگان خودروهای عمومی و توزیع الکترونیکی سوخت (نفت سفید، نفت‌گاز و گاز مایع) را از جمله طرح‌های مهم و زیربنایی شرکت ملی پخش در راستای توزیع بهینه و کنترل و جلوگیری از انحراف فرآورده‌های نفتی عنوان کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر