/
۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک ۲۸.۴ درصد پس از توفان لائورا کاهش یافته است

تولید نفت دریایی خلیج مکزیک آمریکا در روز سه شنبه ۵۲۵۰۹۹ بشکه در روز معادل ۲۸.۴ درصد کمتر از تولید معمول روزانه در این منطقه بود.
کد خبر : ۳۱۲۲۰
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، تولید نفت دریایی خلیج مکزیک آمریکا در روز سه شنبه 525099 بشکه در روز معادل 28.4 درصد کمتر از تولید معمول روزانه در این منطقه بود. شرکت‌های انرژی فعالیت های خود را پس از طوفان لائورا آغاز کرده اند.

وزارت کشور آمریکا اعلام کرد 71 سکوی نفتی از 643 سکوی تولیدی در این منطقه هنوز هم خالی هستند و کارگران آنها هنوز بر سر کار بازنگشته اند. این رقم در روز دوشنبه برابر با 117 سکوی نفتی بود. تولید کنندگان آمریکا تولید گاز طبیعی را هم آغاز کرده اند. تولید گاز طبیعی آمریکا 25 درصد معادل 676.55 میلیون فوت مکعب در روز کاهش یافته بود.

 علاوه بر بسته شدن چاه های نفتی، طوفان شرکت‌های انرژی را مجبور کرده پالایش نفت در 6 پالایشگاه ساحلی را هم متوقف کنند. این پالایشگاه ها حدود 12 درصد از ظرفیت پالایش نفت آمریکا را تشکیل می دهند.

 شرکت‌های انرژی آمریکا در حال بررسی و باز گشایی عملیات های دریایی خود هستند ولی تعمیرات در تاسیسات ساحلی به خاطر قطعی برق متوقف شده است. شرکت‌های سیتکو پترولیوم و فیلیپس66 اعلام کردند تعمیر پالایشگاه های آنها روزها طول میکشد و هیچ‌کدام نمی‌توانند زمان بازگشایی فعالیت‌هایشان را تخمین بزنند.

 چاههای نفت دریایی خلیج مکزیک 17 درصد از کل تولید نفت خام آمریکا را بر عهده دارند و پنج درصد از کل گاز طبیعی آمریکا از این منطقه به دست می آید.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر