/
۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
طاهر حلیمی، مدیر فروش شرکت کمپرسورسازی هواکاران صنعت در گفتگو با نبض نفت:

نیازسنجی مصرف‌کننده یک ضرورت برای فعالیت در بازار است

حلیمی، مدیر فروش شرکت کمپرسورسازی هواکاران صنعت با اشاره به اینکه در شرکت‌های خارجی مقوله بازاریابی یک اصل محسوب می‌شود گفت متاسفانه در ایران تعریفی برای بازاریابی وجود ندارد در حالی که نیازسنجی مصرف‌کننده یک ضرورت برای فعالیت در بازار است.
کد خبر : ۳۱۲۲۸
نیازسنجی مصرف‌کننده یک ضرورت برای فعالیت در بازار است
 طاهر حلیمی، مدیر فروش شرکت کمپرسورسازی هواکاران صنعت در حاشیه بازدید از پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی کوتاه با خبرنگار ما اظهار داشت: در ابتدا با یک نمایندگی کار خود را شروع کردیم و بعد از طی چندین مرحله‌ موفق به تولید، انتقال دانش و همچنین بومی‌سازی تولیدات خود شدیم. در حال حاضر نیز از لحاظ ساختاری و عملکرد یک شرکت دانش‌بنیان هستیم.

وی در خصوص مشکلات موجود در مجموعه خود گفت: تهیه مواد اولیه، حقوق کارگران و بیمه را باید به صورت نقدی پرداخت کنیم ولی بازپرداخت آن برای ما مشکل است.

 حلیمی افزود: یکی دیگر از مشکلات ما بازار خارجی و تغییر هر روزه قوانین است. تمام دغدغه ما این است که به مفاد تعیین‌شده از چه طریقی عمل کنیم.

مدیر فروش شرکت کمپرسورسازی هواکاران صنعت ضمن گلایه از شرایط فعلی کار تصریح کرد: در سال‌های قبل شرایط تولید، همچنین دریافت‌ها و پرداخت‌ها راحت‌تر انجام می‌شد و تعداد پروژه‌ها بیشتر بود ولی در حال حاضر مقدار آنها کاهش یافته و کار ما بیشتر با شرکت‌های دولتی است.

وی در مورد نقش رسانه در جامعه امروز تاکید کرد: در جامعه‌ای که زندگی می‌کنیم رسانه حرف اول را می‌زند و مهمتر از آن نقش اعتماد در کشور است که بستگی به نوع رسانه مورد قبول مردم دارد.

 حلیمی ضمن اشاره به اینکه در شرکت‌های خارجی مقوله بازاریابی یک اصل محسوب می‌شود تصریح کرد: متاسفانه در ایران تعریفی در این حوزه مهم وجود ندارد. برای رفع مشکل موجود باید ضمن نیازسنجی مصرف‌کننده، بازار هدف نیز شناسایی شود تا بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی افزود: قوانین بازار ما عمر چهل ساله دارد ولی امروز باید سیستم‌ها و ضوابط آن به روز‌رسانی شود. شرکت‌های داخلی برای فروش خود باید ضمانت بانکی معتبر ارائه و به نفع فروشنده عمل کنند. بانک نیز باید پیگیر مطالبات آنها باشد. اگر در این حوزه حمایت صورت بگیرد، تولید‌کننده عملکرد بهتری خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر