/
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
سید‌جعفر ظفر‌صادقیان، مدیرعامل گروه صنعتی ظفران در گفتگو با نبض نفت:

داشتن عرق به وطن لازمه مسئولیت‌پذیری است

ظفر‌صادقیان، مدیرعامل گروه صنعتی ظفران تاکید کرد کسانی که نسبت به وطن احساس مسئولیت می‌کنند و عرق ملی دارند در کارهایشان موفق‌تر هستند.
کد خبر : ۳۱۲۷۴
داشتن عرق به وطن لازمه مسئولیت‌پذیری است
سید‌جعفر ظفر‌صادقیان، مدیرعامل گروه صنعتی ظفران که به صورت انحصاری ساخت سولفور و همچنین بخش عمده تولید پالایشگاه در کشور را برعهده دارد، ضمن حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص خدمات ویژه مجموعه خود گفت: کار ما ساخت پالایشگاه و سولفور‌سازی است. تنها پنج کشور دانش فنی ساخت محصول سولفور و فرآوری آن را در اختیار دارند که خوشبختانه کشور ما نیز از این توانایی بهره‌مند است.

وی افزود: ما موفق به احداث بیش از 20 پالایشگاه سولفور شده‌ایم. سولفور، همان بنزین یورو 5 است که تولید آن برای کشور بسیار اهمیت دارد.

ظفر‌صادقیان یکی از راهکارهای مفید برای پیشبرد صنعت در کشور را استفاده از نیروی متخصص و با‌صداقت خواند و تاکید کرد: کسانی که نسبت به وطن احساس مسئولیت می‌کنند و عرق ملی دارند در کارهایشان موفق هستند. اگر در کار جنبه انسانی را در نظر نگیریم آسیب جبران‌ناپذیری به جامعه وارد می‌شود. امانت‌داری در کار نیز حائز اهمیت است. متاسفانه تعداد افراد با ویژگی‌های ذکر شده کم است. مدیران ما باید نسبت به مسئولیت‌های خود آگاه و متعهد باشند.

مدیرعامل گروه صنعتی ظفران در خصوص تعهد تولیدکنندگان نسبت به کار اظهار داشت: ما به عنوان تولید‌کننده بعد از انعقاد قرارداد نسبت به آن پایبند هستیم ولی متاسفانه کارفرمایان پرداخت وجوه را به تاخیر می‌اندازند. از سال 96 پرداختی به شرکت ما انجام نشده است.

وی در مورد تاثیرات تحریم‌ها بر شرکت‌های تولیدی بزرگ گفت: تحریم‌ها باعث شد بسیاری از شرکت‌های بزرگ کشور را ترک کنند و کارهایشان به ما سپرده شود.

ظفر‌صادقیان ضمن اشاره به مشکلات متعدد در بخش تولید تاکید کرد: یکی از مشکلات ما بالا رفتن قیمت تجهیزات است که با افزایش نرخ دلار رابطه مستقیم دارد. تولید این تجهیزات به دلیل مصرف پایین آن در کشور سود چندانی ندارد.

وی افزود: ما نمی‌توانیم مدعی تولید در تمام حوزه‌ها باشیم. شرکت‌های معروف و مطرح دنیا نیز تمام اجزا را در شرکت‌های دیگر تولید و سپس کار نصب آن را انجام می‌دهند.

مدیرعامل گروه صنعتی ظفران عملکرد وزرات نفت را مطلوب و قابل قبول دانست و تصریح کرد: این وزارتخانه بر روی عملکرد منفی شرکت‌های تولیدی سرپوش نمی‌گذارد و بر صفر تا صد کار نظارت کامل دارد. ظفر‌صادقیان در ادامه افزود: بزرگترین ایراد وزارت نفت این است که کار را به کاردان نمی‌سپارند در حالی که باید افراد متخصص را شناسایی و کار را به آنها واگذار کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر