/
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
سید‌رضا مروج آل‌علی، مدیرعامل شرکت فرآور ‌شریف سبز در گفتگو با نبض نفت:

صنعت کشور نیازمند حضور افراد کاربلد می‎باشد

مدیرعامل شرکت فرآور ‌شریف سبز تاکید کرد به کارگیری افراد کاربلد برای ایجاد افق روشن در صنعت لازم است چون تامین کارکنان و مدیریت صحیح باعث کارکرد خوب اعضا می‌شود.
کد خبر : ۳۱۲۷۵
صنعت کشور نیازمند حضور افراد کاربلد می‎باشد
سید‌رضا مروج آل‌علی، مدیرعامل شرکت فرآور ‌شریف سبز، ضمن حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی کوتاه با خبرنگار ما در خصوص حوزه فعالیت مجموعه خود اظهار داشت: مجموعه ما جزء صنف‌های تخصصی است که در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی فعال می‌باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه یکی از مشکلات شرکت فرآور ‌شریف سبز اجبار در واردات مواد خام اولیه است گفت: ما ناچار به تحمل بوروکراسی سخت و طولانی در حوزه واردات نیز هستیم. مشکلات در ثبت سفارش، تامین ارز و عدم آگاهی افرادی که دانش کافی نسبت به مواد اولیه ندارند و به عنوان ممیزی در این مسیر هستند باعث بروز مشکلاتی در ترخیص می‌شوند.

مروج آل‌علی مهمترین مشکل در بخش تولید را تامین ارز خواند و تاکید کرد: در فرایند تهیه مواد‌ اولیه به تامین ارز نیازمندیم.

وی در ادامه افزود: مسئله بعدی نظارت سخت بانک مرکزی و بانک‌های عامل است که نیازمند ضمانت‌نامه هستند. سرمایه‌‌ای که باید برای نقدینگی و تولید استفاده شود مدت زمان زیادی برای تضمین بلوکه می‌شود و عملا تولید عقب می‌افتد. مسئله دیگر ما این است که بازپرداخت به موقع انجام نمی‌شود که مشکل مشترک همه تولید‌کنندگان است.

مدیرعامل شرکت فرآور ‌شریف سبز در خصوص اهمیت نیروی کار ماهر اظهار داشت: به کارگیری افراد کاربلد برای ایجاد افق روشن در صنعت لازم است چون تامین کارکنان و مدیریت صحیح باعث کارکرد خوب اعضا می‌شود.

وی افزود: من در حوزه مدیریتی خود قراردادهای مشخص با شرکت‌های معین دارم ولی به دلیل پشتیبانی بیشتر، ما را مجبور به همکاری با شرکت‌های دولتی می‌کنند. به نظر من هر مجموعه‌ باید با توجه به تخصص و دانش خود فعالیت کند.

مروج آل‌علی در خصوص عملکرد وزارت نفت تصریح کرد: نمره من به عملکرد وزرات نفت عدد پنجاه است. ضعف مدیریت و عدم آگاهی از نقاط ضعف این وزارتخانه است. همچنین فرایند واردات و بوروکراسی سخت باعث بروز مشکلاتی در این حوزه شده است‌.

وی افزود: عملکرد وزارت نفت در ارج نهادن به شرکت‌های تولیدی کوچک بسیارخوب است. برخی از مجموعه‌هایی را که از پتانسیل بالایی برخوردارند روی کار می‌آورند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر