/
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
داریوش مظلومیان، مدیر شرکت پیشرو صنعت شایان در گفتگو با نبض نفت تشریح کرد:

ماجرای شرکتی که تحریم‌های آمریکا باعث خوشبختی آنها شد

مظلومیان، مدیر شرکت پیشرو صنعت شایان تحریم‌های آمریکا را عامل خوشبختی مجموعه خود می‌داند و تاکید می‌کند نتیجه کار ما بعد از بیست سال تولید مورد توجه قرار گرفته است چون مشتریان متوجه شدند که در صورت خرید از کشورهای خارجی باید مبلغ زیادی را هزینه کنند.
کد خبر : ۳۱۲۷۶
داریوش مظلومیان، مدیر شرکت پیشرو صنعت شایان(سابق) و تولیدی مظلومیان(جدید) ضمن حضور در پایگاه خبری نبض نفت و بازدید از این رسانه در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص زمینه فعالیت مجموعه‌های خود گفت: حوزه فعالیت ما در تمام صنایع از جمله پتروشیمی، فولاد و نفت می‌باشد. در دو مجموعه تولیدی، 88 نیرو مشغول به کار هستند.

وی ضمن اشاره به سوابق کاری شرکت خود اظهار داشت: در گذشته حتی مدیران ایرانی با وجود سابقه طولانی در حوزه تولید از محصولات ما استقبال نمی‌کردند ولی اعمال تحریم‌ها موجب دگرگونی اوضاع شد. نتیجه کار ما بعد از بیست سال تولید مورد توجه قرار گرفته است چون مشتریان متوجه شدند که در صورت خرید از کشورهای خارجی باید مبلغ زیادی را هزینه کنند.

مظلومیان در خصوص جنبه‌های مثبتی که تحریم‌ها برای کشور داشته است گفت: کشور ما ناخواسته با تحریم‌ها روبرو شد ولی باعث شد به تولیدات داخلی رو بیاوریم. مدیر شرکت پیشرو صنعت شایان(سابق) و تولیدی مظلومیان(جدید) درباره مشکلات پیش روی تولیدکنندگان تاکید کرد: بیشتر تولیدکنندگان با کمبود نقدینگی و آزمایشگاه مواجه هستند که این امر موجب عدم پیشرفت آنها شده است.

وی افزود: تولیدکننده ایرانی خلاق است و توانایی تولید اجناس با کیفیت را دارد، مشروط بر اینکه از او حمایت شود. مظلومیان ضمن اشاره به موانع و مشکلات موجود در بخش تولید اظهار داشت: یکی از موانع و مشکلات ما عدم ثبات قیمت دلار می‌باشد که در به وجود آمدن این مسئله دولت نیز دخیل است و تولیدکننده برای برنامه‌ریزی بلندمدت به آن نیاز دارد.

مدیر شرکت پیشرو صنعت شایان(سابق) و تولیدی مظلومیان(جدید) در خصوص مواد اولیه و مشکلات تهیه آن تصریح کرد: مواد اولیه را با قیمت گزاف تهیه می‌کنیم در حالی که تا مدت زمان طولانی قادر به بالا بردن بهای کالای خود نیستیم ولی فروشندگان این حوزه، افزایش قیمت مستمر دارند.

وی ضمن اشاره به اینکه بیشتر دچار تحریم داخلی هستیم تاکید کرد: برای جلوگیری از رانت باید یک کارگروه تخصصی تشکیل شود چون در این صورت دو قشر کارگر و بازنشسته به زحمت می‌افتند.

مظلومیان در خصوص اهمیت صداقت و ثبات در مدیریت تصریح کرد: متاسفانه عمر مدیریت صحیح و اجرای قوانین در کشور ما بسیار پایین می‌باشد.

مدیر شرکت پیشرو صنعت شایان(سابق) و تولیدی مظلومیان(جدید) پیشنهاد تسهیلات بانکی بلندمدت را برای حمایت از تولیدکنندگان مطرح کرد و گفت: برای نظارت بر وام نیز وجود یک بازرس امین باعث جلوگیری از انحراف می‌‌شود. چون بسیاری از تولیدکنندگان تنها ده درصد از آن را برای تولید به کار می‌گیرند.

وی در خصوص اهمیت نقش رسانه اظهار داشت: نقش رسانه از تولید مهم‌تر است و مردم از طریق آن آگاهی پیدا می‌کنند. اگر حضور خبرنگار و بازرس در جامعه بیشتر باشد احتمال تخلف و خطا کاهش می‌یابد. یکی از لایه‌های بازرسی رسانه است. یک خبرنگار کار خود را با عشق انتخاب کرده و هرگز وجدان خود را نمی‌فروشد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر