/
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
ادعای عجیب حسن نعمتی، مدیرعامل شرکت رنگ‌سازی مکث در گفتگو با نبض نفت:

به عنوان تولید‌کننده در کارهای خود آزادی عمل نداریم

نعمتی، مدیرعامل شرکت رنگ‌سازی مکث مدعی شد مشکلات ما در امر صنعت پایه‌ای است و به عنوان تولید‌کننده در کارهای خود آزادی عمل نداریم.
کد خبر : ۳۱۲۷۷
حسن نعمتی، مدیرعامل شرکت رنگ‌سازی مکث، ضمن حضور در پایگاه خبری نبض نفت و بازدید از این رسانه در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما مشکلات موجود در صنعت کشور را تشریح کرد. وی ضمن گلایه از عدم استقلال تولیدکنندگان در کار تصریح کرد: مشکلات ما در امر صنعت پایه‌ای است و به عنوان تولید‌کننده در کارهای خود آزادی عمل نداریم.

وی در ادامه افزود: انسان یک موجود خلاق است و نمی‌توان چیزی را به او دیکته و یا برای او محدودیت ایجاد کرد بلکه باید آزادی و آموزش را پا به پای یکدیگر پیش برد. ماهیت انسان به چند بخش تقسیم می‌شود. کارآفرینان باعث رشد جامعه هستند و هشت درصد آن را تشکیل می‌دهند.

نعمتی در خصوص لزوم اشتغالزایی برای جوانان تاکید کرد: اگر جوانان به کار تشویق شوند در مسیر درست قرار خواهند گرفت و این موضوع باعث رشد و پیشرفت کشور می‌شود. بنابراین ابتدا باید اخلاق در جامعه پیاده‌سازی شود. همچنین بخش مدیریت در کشور باید کامل باشد.

وی افزود: جامعه زمانی به رشد و شکوفایی می‌رسد که برای افراد اشتغال ایجاد کنیم. "مغز انسان بیکار کارگاه شیطان است." باید مردم را ترغیب به کار و فعالیت کرد و برای آن راهکارهایی ارائه داد.

مدیرعامل شرکت رنگ‌سازی مکث ضمن گلایه از سیستم بانکی کشور تصریح کرد: یکی از مضرات در بخش تولید، بانک‌ها هستند که برای افراد خاصی کار می‌کنند و سرمایه‌های سنگین خود را در راستای منافع خود مانند خرید و فروش زمین و مشاغل کاذب که کل جامعه درگیر آن است به کار می‌گیرند.

نعمتی در مورد اهمیت و لزوم تغییر مثبت در کار اذعان کرد: برای تغییر از شرکت و کارکنان خود شروع کردم و با نظم‌دهی در کار، قانونی مستقل ارائه دادم و اعتقادم بر این است که برای ساختن باید ابتدا از خود شروع کرد.

وی افزود: یکی از راهکارهای من ایجاد آزادی مطلق در جامعه و اجباری نبودن دین است. ما در هیچ موردی مجاز به زورگویی نیستیم. آزادی در کشور باعث رونق صنعت توریسم و ارز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت رنگ‌سازی مکث، پیشنهاد سرمایه‌گذاری جهت ایجاد خطوط ریلی را مطرح کرد و گفت: ما می‌توانیم با چند کشور مهم برای سرمایه‌گذاری جهت ایجاد خطوط ریلی وارد مذاکره شویم و سراسر ایران را ریل‌گذاری کنیم. همچنین حمل و نقل ارزان در جامعه ضروری است.

نعمتی افزود: برای بیابان‌زدایی نیز سرمایه‌گذاری جهت پمپاژ آب برای آبادی بیابان‌ها از بخش زائد کوه‌ها و دجله‌ها امکان‌پذیر است.

وی یکی از دلایل ضعف مدیریت شرکت نفت را فقدان مدیران کار‌بلد و شایسته در راس کار دانست و تاکید کرد: مدیریت، تنها گوش به ‌فرمان بودن نیست بلکه یک مدیر موفق باید ایده و راهکار داشته باشد.

مدیرعامل شرکت رنگ‌سازی مکث ضمن اشاره به حس وطن دوستی خود نسبت به ایران اظهار داشت: به اکثر کشورهای جهان سفر کرده و دانش و تجربه‌های بسیاری کسب کرده‌‌ام ولی هدف من اشتغالزایی و خدمت به ایران است‌.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر