/
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
مهبد قرایی، مدیرعامل هلدینگ کارا پرنیان شرق در گفتگو با نبض نفت:

پاسخگویی وزارت نفت در خصوص مطالبات پیمانکاران ضعیف است

مدیرعامل هلدینگ کارا پرنیان شرق معتقد است پاسخگویی وزارت نفت در خصوص مطالبات پیمانکاران خیلی ضعیف و پیش‌پرداخت برای اجرای پروژه‌ها بسیار کم است.
کد خبر : ۳۱۴۵۶
پاسخگویی وزارت نفت در خصوص مطالبات پیمانکاران ضعیف است

مهبد قرایی، مدیرعامل هلدینگ کارا پرنیان شرق که از سال 88 وارد صنعت نفت، گاز و پتروشیمی شده‌ است و در تعمیر و تجهیزات این صنایع فعالیت دارد با حضور در پایگاه خبری نبض نفت در خصوص حوزه فعالیت مجموعه خود گفت: تامین خطوط و اتصالات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بر عهده ما می‌باشد. همچنین دارای رتبه چهارم فعالیت پیمانکار در این حوزه هستیم

وی در خصوص تولید لوله‌های بدون منفذ در کشور تصریح کرد: ایران توانایی تولید لوله‌های بدون منفذ در صنعت نفت و گاز را ندارد. در این حوزه فقط دو کارخانه تولیدی داریم که این لوله‌ها را در اندازه‌های کوچک تولید می‌کنند ولی قابلیت ثبت سفارش برای پروژه‌های ملی را ندارند.

قرایی افزود: بزرگترین معضل ما واردات کالا می‌باشد. در سال‌های گذشته تنها شرکت‌های تولیدی دارای پروژه ملی، مجاز به ثبت سفارش بودند. ما پروانه تولید و بهره‌برداری داریم و باید امکان صادرات و واردات به هر نقطه از جهان را نیز داشته باشیم ولی متاسفانه از این قاعده مستثنا شده‌ایم. در زمینه صادرات قادر به ارزآوری بالا هستیم ولی از ما حمایت نمی‌شود.

مدیرعامل هلدینگ کارا پرنیان شرق بزرگترین معضل صادرات را میزان تولید بسیار کم در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: زمان تحویل محصولات در بیشتر کارخانه‌ها بسیار زمان‌بر است چون توانایی انتقال به موقع آنها را ندارند. مسئولان باید راهکارهای مناسبی برای رفع مشکلات تولید انجام دهند. همچنین باید میزان پیش‌پرداخت بیشتری برای این بخش در نظر بگیرند و بستر مناسبی برای تولید افزون‌تر و با کیفیت در جهت صادرات فراهم کنند. تولیدکننده باید با آسودگی خاطر و شرایط مطلوب محصولات خود را به فروش برساند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر میزان پیش‌پرداخت دریافتی ما بسیار پایین است و برای وصول باقیمانده مبلغ، مدت‌زمان طولانی منتظر می‌مانیم. برای رفع این مشکل یک کارگروه تشکیل داده‌ایم. البته برخی از پالایشگاه‌ها در پرداخت مطالبات، عملکرد منظم و سریع دارند.

قرایی در خصوص میزان رضایت خود از عملکرد وزارت نفت تصریح کرد: امتیاز من به عملکرد این وزارتخانه عدد ۴۰ می‌باشد. راندمان تمام بخش‌های این مجموعه باید مورد بررسی قرار بگیرد. به طور کلی روال کاری آنها مطلوب است ولی پاسخگویی آنها در خصوص مطالبات شرکت‌ها برای پیمانکاران ضعیف می‌باشد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر