/
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
زینب نوری خانقاه، مدیرعامل شرکت آبتین صنعت در گفتگو با نبض نفت تشریح کرد:

تحریم‌ها چه اثری بر صنایع کشور داشته است؟

مدیرعامل شرکت آبتین صنعت در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر صنایع اظهار داشت: شرایط سخت ناشی از تحریم‌ها و نوسانات ارز بر روی صنایع تاثیر منفی داشته است ولی شرکت آبتین صنعت با تکیه بر دانش فنی خود و کمترین وابستگی به مواد اولیه و دانش فنی خارجی، این تهدید را به فرصت تبدیل کرده است لذا با کسب اطمینان بیش از پیش مشتریان، صنایع بیشماری که سابقا از محصولات خارجی استفاده می‌کردند اکنون محصولات آبتین صنعت را به عنوان انتخاب اول خود برگزیده‌اند.
کد خبر : ۳۱۴۶۶
راز موفقیت زنان در پست‌های مدیریتی چیست؟

زینب نوری خانقاه، مدیرعامل شرکت آبتین صنعت ضمن حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: شرکت آبتین صنعت تولید کننده پمپ های سانتریفیوژ، فیلتر پرس، فیلتر محفظه ای و سایر تجهیزات پلاستیکی ضد خوردگی است و محصولات ما در صنایعی که با خوردگی شیمیایی در ارتباط هستند، کاربرد دارد و مصرف‌کننده عمده مجموعه آبتین صنعت شرکت‌های پتروشیمی، پالایشگاه، معادن، شیمیایی، آبکاری، آب و فاضلاب، خودرو و غیره می باشند.

وی در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر صنایع اظهار داشت: شرایط سخت ناشی از تحریم‌ها و نوسان ارز بر روی صنایع زیادی تاثیر منفی داشته است ولی شرکت آبتین صنعت با تکیه بر دانش فنی خود و کمترین وابستگی به مواد اولیه و دانش فنی خارجی، این تهدید را به فرصت تبدیل نموده است. لذا با کسب اطمینان بیش از پیش مشتریان، صنایع بیشماری که سابقا از محصولات خارجی استفاده می نمودند، اکنون محصولات آبتین صنعت را به عنوان انتخاب اول خود برگزیده اند.

نوری‌خانقاه افزود: در حال حاضر بیشتر مجموعه‌های بزرگ از جمله پالایشگاه ها و پتروشیمی ها تمایلی به وارد کردن محصولات خارجی نداشته و به بومی‌سازی روی آورده‌اند، از این رو برای خرید محصولات جدید و همچنین تعمیر و تامین قطعات یدکی محصولات خارجی خود از ما کمک می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت آبتین صنعت در خصوص اهمیت استفاده از فناوری‌ های روز دنیا در صنعت کشور تاکید کرد: صنعت ما صنعتگران بسیار باهوش و توانمندی دارد و در صورت استفاده از فناوری‌های روز دنیا پتانسیل ارتقاء کیفیت، افزایش تولید و کاهش قیمت تمام شده و قابل رقابت بودن با محصولات خارجی را دارد.

وی ضمن اشاره به لزوم حمایت دولت به لحاظ نقدینگی از تولید‌کنندگان تصریح کرد: صنعتگران برای ارتقاء روشهای تولید و استفاده از فناوری های روز دنیا نیاز به نقدینگی دارند و بانک‌های متولی این امر می بایست اعطای تسهیلات را آسان نموده و با شرایط خوب تسهیلات را در اختیار تولید‌کنندگان قرار دهند تا تولید‌کنندگان با داشتن نقدینگی، ظرفیت ماشین آلات و نیروی انسانی خود را افزایش داده و صنعت رونق یافته و به افزایش تولید داخلی کمک شود.

نوری‌خانقاه در ادامه افزود: مشتریان حقوق بیشماری دارند که از آن جمله می توان به دریافت کالا با کیفیت خوب و کسب اطلاعات در خصوص کالا و خدمات ارائه شده نام برد. در این راستا روند مثبتی در جریان است و پروژه ای با عنوان "بازنگری استاندارد برچسب انرژی در پمپ های سانتریفیوژی" توسط پژوهشگاه محترم نیرو در حال انجام است که سازمان پژوهشگاه نیرو با همکاری تولیدکنندگان و فعالان صنعت پمپ در حال تدوین استانداردی در خصوص پمپ ها هستند و در آینده پمپ های دارای برچسب انرژی این اطمینان خاطر را به مشتری می دهند که محصول از کیفیت خوبی برخوردار است. همچنین سالها قبل اگر شخصی نیاز به کسب اطلاعات تخصصی در زمینه پمپ داشت، کتب محدودی در این زمینه موجود بود که اغلب یا به زبان انگلیسی بودند و یا مطالب بسیار تخصصی و آکادمیک بیان شده بود و برای عموم قابل درک و فهم نبود. اما اکنون کتب کاربردی و مفیدی در زمینه صنعت پمپ تدوین و ترجمه شده است، که در این خصوص می توان از کتاب "پمپ، ویژگی ها و کاربردها" نوشته آقای مایکل ولک که توسط مهندس حسین رضایی ترجمه شده است نام برد.

مدیرعامل شرکت آبتین صنعت ضمن اشاره به موفقیت زنان در زمینه مدیریت اذعان کرد: امروزه بیش از پیش شاهد حضور زنان در سمت‌های مهم مدیریتی هستیم. چند‌بعدی بودن، داشتن صبر و حوصله و توجه بیشتر به جزئیات از مزیت مدیریت بانوان می‌باشد.

وی افزود: من به عنوان یک مدیر خانم در مجموعه خود تلاش نموده ام تا کارمندان کار خود را با انگیزه بیشتر و از روی عشق و علاقه انجام دهند و نه از روی انجام وظیفه و فکر می کنم در این زمینه موفق بوده ام.

نوری خانقاه یکی از مهمترین مشکلات صنعت کشور را نبود نیروی متخصص جوان عنوان کرد و گفت: در زمان‌های قدیم داشتن مهارت فنی یک مزیت بزرگ به شمار می‌رفت ولی در حال حاضر اکثر جوانان به فعالیت‌های مجازی و معامله گری روی آورده‌اند و تمایلی به کسب مهارت فنی و کار اجرایی و یدی ندارند.

مدیرعامل شرکت آبتین صنعت در خصوص عملکرد وزارت نفت تاکید کرد: عملکرد وزارت نفت مستقل از مسائل سیاسی و اقتصادی نبوده و با در نظر گرفتن محدودیت‌های موجود مطلوب بوده است و شرکت آبتین صنعت همانند سالهای قبل در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در خدمت فعالان صنعت، علی الخصوص صنعت نفت و گاز می باشد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر