/
۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
اصغر اسدی، مدیرعامل ظریف صنعت پیشرو در گفتگو با نبض نفت:

وزارت نفت در شرایط تحریمی نمره قبولی می‌گیرد

مدیرعامل ظریف صنعت پیشرو معتقد است با توجه به شرایط تحریمی و مشکلات ناشی از تحریم در مجموع وزارت نفت نمره قبولی می‌گیرد.
کد خبر : ۳۱۴۹۰
وزارت نفت در شرایط تحریمی نمره قبولی می‌گیرد

اصغر اسدی، مدیرعامل ظریف صنعت پیشرو و رئیس هیأت مدیره گالوانیزه گرم تابان روی، در حاشیه بازدید از پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما از مشکلات واردات مواد اولیه برای تولیدکنندگان و سلسله مراتب دشوار اداری گمرک گلایه کرد و گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما واردات مواد اولیه و بوروکراسی سخت اداری در گمرک است. در کشورهای دیگر طی 48 ساعت کالا تحویل داده می‌شود ولی در ایران این رویه ماه‌ها به طول می‌انجامد که احتمال فاسد شدن اجناس را افزایش می‌دهد.

وی افزود: زمانی که روال اداری تحویل مواد اولیه سه‌ماه طول می‌کشد، در کار تولید‌کننده نیز وقفه ایجاد می‌شود و با توجه به پایین بودن ارزش پول ملی با ضرر مواجه خواهد شد.

اسدی در خصوص اهمیت حمایت از صنعت فولاد تاکید کرد: ورق فولاد در صنایع ما ارزش بالایی دارد و سرمایه‌گذاری در این صنعت باعث افزایش تولید می‌شود. حمایت از صنایع مشابه ما در تولید باعث سود‌دهی در سرمایه داخلی خواهد شد.

مدیرعامل ظریف صنعت پیشرو و رئیس هیأت مدیره گالوانیزه گرم تابان روی، ضمن اشاره به ضرورت نظارت بر واردات در کشور اظهار داشت: سختگیری در تفکیک مواد اولیه وارداتی ضروری است. شرکت‌های تولیدی باید مواد اولیه تولیدی خود را شفاف‌سازی کنند تا بدون مشکل وارد کشور شود.

وی مشکل عمده شرکت‌های تولیدی را هزینه زیاد انتقال ارز و سختگیری بیش از حد بانک مرکزی عنوان کرد و افزود: هزینه انتقال ارز بسیار بالا می‌باشد. بنابراین برای شرکت‌های تولیدی باید یک اعتبار‌سنجی انجام گیرد و از سختگیری در این خصوص کاسته شود.

اسدی در خصوص عملکرد وزارت نفت اظهار داشت: میزان رضایت من از عملکرد این وزارتخانه بالای هفتاد‌ درصد می‌باشد. مشکلات در حوزه نفت و گاز بسیار زیاد و تامین ارز در این صنعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به نظر من طی چند سال اخیر با توجه به مشکلات کارنامه خوبی دارند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر