/
۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کامران ایزدی، مدیرعامل شرکت فولاد غرب بناب در گفتگو با نبض نفت:

مشکلات صادرات تولید‌کننده را دچار یاس و ناامیدی می‌کند

مدیرعامل شرکت فولاد غرب بناب معتقد است در حال حاضر برای موضوع صادرات مشکلات زیادی بر سر راه تولیدکنندگان قرار دارد و این مشکلات تولید‌کننده را دچار یاس و ناامیدی می‌کند.
کد خبر : ۳۱۴۹۵
مشکلات صادرات تولید‌کننده را دچار یاس و ناامیدی می‌کند
کامران ایزدی، مدیرعامل شرکت فولاد غرب بناب ضمن حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی ویژه با خبرنگار ما در خصوص حوزه فعالیت مجموعه خود گفت: مجموعه ما در زمینه فرآورده‌های جوشکاری حوزه نفت و گاز فعالیت می‌کند. کالای تولیدی ما بخش عظیمی از خطوط لوله‌کشی مهم کشور را بر عهده دارد و یک محصول راهبردی است. در این خصوص نیاز به حمایت بیشتر داریم.

وی افزود: در گذشته برای تامین خطوط لوله و گاز به کشورهای دیگر وابسته بودیم و اکثر لوله‌های مصرفی وارداتی بود ولی در حال حاضر توانسته‌ایم نیاز کشور را با تولیدات داخلی برطرف کنیم.

ایزدی ضمن اشاره به اهمیت ثبات قیمت مواد‌ اولیه در تولید تشریح کرد: اولین مشکل ما در بخش تولید، خرید مواد‌ اولیه و عدم ثبات قیمت‌ها می‌باشد. این مسئله در تولید تاثیر‌گذار است و ما ناگزیر به افزایش قیمت کالای خود هستیم. در خصوص مواد‌ اولیه در چند بخش مشکل وجود دارد. یک بخش ماشین‌آلاتی که برای استخراج این مواد مورد استفاده قرار می‌گیرند که هزینه هنگفتی دارند. بخش دوم صادراتی بودن بخش عمده مواد اولیه است که موجب خالی شدن بازار داخلی و ایجاد تنش در آن می‌شود. بخش سوم مربوط به مشکلات تهیه برخی از محصولات به دلیل وارداتی بودن آن است که ما را مجبور به خرید از طریق واسطه‌ها می‌کند. با افزایش نرخ دلار، قیمت کالاها نیز افزایش می‌یابد. ثبات قیمت کالاها و ایجاد راهکار مناسب برای سهولت واردات مواد اولیه در کار ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مشکل اصلی ما در تولید، عدم مدیریت هدفمند و حمایت از تولید داخلی است که باید اصلاح شود.

مدیرعامل شرکت فولاد غرب در خصوص مشکل صادرات کالای داخلی تاکید کرد: برای صادرات محصولات تولیدی نیز مشکلات زیادی وجود دارد که تولید‌کننده را دچار یاس و ناامیدی می‌کند.

وی افزود: برخی مواقع نیز از واردات کالا جلوگیری می‌شود و تا چندین ماه تولید به تعویق می‌افتد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر