/
۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

یک چهارم تولید نفت خلیج مکزیک آمریکا با پیشرفت طوفان متوقف شد

وزارت کشور آمریکا اعلام کرد حدود ۵۰۰هزار بشکه در روز از تولید نفت خام دریایی و ۲۸درصد معادل ۷۵۹میلیون فوت مکعب در روز از تولید گاز طبیعی در خلیج مکزیک آمریکا در روز سه شنبه متوقف شده است.
کد خبر : ۳۱۵۴۱
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، بیش از یک چهارم تولید نفت خلیج مکزیک آمریکا متوقف شده و بنادر صادراتی در روز سه شنبه با پیشرفت طوفان سالی بسته شده اند.

 مرکز ملی طوفان آمریکا اعلام کرد طوفان سالی که در روز سه شنبه با بادهایی با سرعت 85 مایل در ساعت (140 کیلومتر در ساعت) ضعیف شده و به یک طوفان درجه یک تبدیل شده بود، با سرعتی آهسته رو به پیشرفت است که باعث بارندگیهای شدیدی از میسیسیپی تا فلوریدا خواهد شد.

 این طوفان به آهستگی از مناطق اصلی تولید نفت دریایی آمریکا عبور کرده و به سمت آلاباما و پن هندل فلوریدا می رود. بنابراین پالایشگاه های نیواورلین و برخی مناطق گالف کوست از بادها و بارندگی های این طوفان در امان هستند.

 شرکت رویال داچ شل سکوی نفتی اپوماتوکس را که در 80 مایلی ساحل لوئیزیانا قرار دارد تعطیل کرده است. شرکتهای بریتیش پترولیوم، چورون و ایکویینر قبل از شرکت رویال تاسیسات نفتی خود را بسته بودند.  طوفان لائورا کمتر از یک ماه پیش 1.5 میلیون بشکه در روز از تولید نفت را متوقف کرده بود.

 وزارت کشور آمریکا اعلام کرد حدود 500 هزار بشکه در روز از تولید نفت خام دریایی و 28 درصد معادل 759 میلیون فوت مکعب در روز از تولید گاز طبیعی در خلیج مکزیک آمریکا در روز سه شنبه متوقف شده است.

 علیرغم کاهش تقاضا برای نفت به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، متوقف شدن تولید در اثر طوفان باعث شده قیمت نفت خام آمریکا 3 درصد افزایش یابد و قیمت بنزین 2.3 درصد در روز سه شنبه بالا رود.

 پایانه نفتی لوئیزیانا، تنها پایانه دریایی آمریکا، بارگیری نفتکش ها را در روز یکشنبه متوقف کرد و بنادر نفتی از بیلوکسی و می سی سی پی گرفته تا پنساکولا و فلوریدا بسته شدند. این تعطیلی ها تولید 374 هزار بشکه در روز نفت و 411 هزار بشکه در روز محصولات نفتی را کاهش می دهند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر