/
۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵

بازدید مدیرعامل بانک کارآفرین از سامانه گردش کار الکترونیک شرکت صرافی کارآفرین

بهره‌گیری از فرایندهای گردش کار الکترونیک، حذف بوروکراسی اداری و کاهش فرایندهای کاری به حداقل زمان ممکن، در دستور کار بانک کارآفرین قرار دارد.
کد خبر : ۳۱۵۶۱
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، دکتر محمدرضا فرزین در بازدید از سامانه گردش کار الکترونیک شرکت صرافی کارآفرین با اعلام این مطلب افزود: شرکت صرافی کارآفرین، اولین صرافی در سیستم بانکی کشور است که در فرایندهای‌ کاری خود از چنین سامانه‌ای بهره می‌برد. این مسئله امکان استفاده از هوش تجاری و نظارت بر فرایندهای‌ کاری را افزایش می‌دهد و در نتیجه در مدیریت ریسک‌های احتمالی موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

دکتر فرزین تصریح کرد: بر اساس استراتژی‌های جدید بانک در صدد هستیم با به‌کارگیری استانداردهای جهانی و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین، در صنعت بانکداری کشور جایگاه ارزنده و شایسته‌ای داشته باشیم و با ارائه خدمات متناسب و به‌روز، در جهت مشتری‌‌مداری بیشتر گام برداریم.

دکتر فرزین همچنین با اشاره به ‌ضرورت حفظ ثبات و سلامت بانک خاطرنشان کرد: نظام جامع کنترل داخلی بر اساس الگوی سه‌لایه دفاعی در بانک در حال پیاده‌سازی است. در این الگو نظارت از طریق همکاران به عنوان لایه اول دفاع از سلامت بانک آغاز می‌شود که تمامی کارکنان بانک را شامل می‌شود. همکاران خدوم ما سنگربانان اصلی دفاع از ثبات و سلامت بانک هستند.

وی همچنین افزود: برای تحقق این امر ایجاد سامانه جامعی که در آن گردش کار به صورت الکترونیکی ثبت شود، ضروری است. سامانه مزبور باید بتواند قابلیت پیگیری و نظارت بر گردش کار را برای مدیران ارشد بانک و همچنین واحدهای نظارتی ریسک، حسابرسی، پول‌شویی و تطبیق مقررات و... فراهم کند تا متناسب با تمرکزی که بر بحث نظارت دارند، امکان اعمال کنترل‌های مناسب در فرایندهای کاری واحدهای مختلف را مدنظر قرار دهند و همچنین به‌صورت پیشگیرانه از انجام عملیات مغایر با سیاست‌های داخلی و مقررات حاکم بر بانک ممانعت به عمل‌آورده و از اثرات زیان‌بار ریسک‌ها بکاهند.

مدیرعامل بانک کارآفرین با اشاره به ضرورت ایجاد سیستم جامع نظارتی خاطرنشان کرد: با پیاده‌سازی این الگو مدیران ارشد بانک می‌توانند به‌صورت آنلاین بر گردش کاری و میزان پیشرفت برنامه‌ها نظارت داشته باشند. همچنین این امکان فراهم خواهد شد تا واحدهای نظارتی به‌صورت شفاف بر عملیات اجرایی واحدهای ذی‌ربط نظارت کنند و تداخل کاری این واحدها نیز به حداقل کاهش یابد.

مدیرعامل بانک کارآفرین همچنین تاکید کرد: از جمله مزیت‌های مهم دیگر سیستم‌های جامع نظارتی، استفاده از یک الگوی متمرکز است. با استفاده از این سیستم‌ها تمام داده‌ها از یک پایگاه داده استخراج خواهند شد و در نتیجه مغایرت اطلاعاتی به کمترین میزان ممکن خواهد رسید. همچنین گزارش‌گیری هوشمند بر اساس مدل جامع نظارتی موجب صرفه‌جویی قابل‌توجه در هزینه‌ها و زمان انجام امور خواهد شد.

در ادامه این نشست محمدرضا خورسندی رئیس هیات مدیره بانک کارآفرین بر ضرورت کاهش بوروکراسی اداری و به حداقل رساندن زمان ارائه خدمات به مشتریان تأکید کرد و افزود: مشتریان بانک کارآفرین در تمامی بخش‌ها و به‌ویژه بخش ارزی و بین‌المللی باید بتوانند بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را در کمترین زمان ممکن دریافت کنند.

بر اساس این گزارش وهب اسکندری مدیرعامل صرافی بانک کارآفرین روند طراحی و شکل‌گیری گردش کار الکترونیک صرافی را برای مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد بانک تشریح کرد. همچنین بهزاد فخار مشاور مدیرعامل در امور ریسک و مدیر کمیته اجرایی پیاده‌سازی نظام کنترل داخلی، گزارشی از روند طراحی و تدوین سیستم جامع نظارتی بانک ارائه و تأکید کرد: مدون و استاندارد شدن فرایندهای مربوط به ‌تمامی واحدهای عملیاتی و نظارتی بانک به افزایش کارایی و اثربخشی منجر خواهد شد.

همچنین در این نشست شبنم شجاعی سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات، حسنعلی حسینی مدیر امور عملیات ارزی، علی رادپور مدیر امور حسابرسی داخلی، حسین اسلامی مدیرعامل هلدینگ نگاه و جمعی از مدیران ارشد حضور داشتند و به بحث و تبادل‌نظر در خصوص اجرایی و عملیاتی شدن سیستم‌های جامع نظارتی در کوتاه‌ترین و سریع‌ترین زمان ممکن پرداختند.

بر اساس این گزارش دکتر فرزین در حاشیه این نشست از بخش‌های مختلف مدیریت امور ارزی و بین‌الملل بانک بازدید به عمل آورد. وی در این بازدید از نزدیک در جریان امور جاری این مدیریت قرار گرفت و رهنمودهای لازم را برای پیشرفت کاری همکاران این مدیریت ارائه کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر