/
۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

ونزوئلا تولید نفت خود را به کمک ایران افزایش دهد

ایران پس از فرستادن متخصصان خود به ونزوئلا برای کمک به تعمیر پالایشگاه‌های آسیب دیده آن، با ارسال محموله های میعانات گازی مشکل کمبود رقیق کننده در این کشور را هم حل می کند.
کد خبر : ۳۱۵۸۴
به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، مدارک شرکت نفت دولتی ونزوئلا نشان می دهد این کشور آماده می شود تولید نفت خام خود را با استفاده از رقیق کننده هایی که از ایران وارد کرده افزایش دهد.

 شرکت نفت ونزوئلا در ماه گذشته میلادی تنها 336 هزار بشکه در روز نفت تولید کرد که تقریباً یک سوم تولید نفت این کشور در سال گذشته بود. تحریمهای آمریکا تولید نفت این کشور را پایین آورده و تعداد خریداران نفت ونزوئلا و شرکتهای کشتیرانی را که مایل به حمل نفت این کشور باشند کاهش داده است.

 تحریمهای آمریکا یک تأثیر واضح دیگر هم داشته و آن هم متوقف کردن عرضه رقیق کننده به این کشور بوده است. نبود رقیق کننده برای نفت خام فوق سنگین حوزه نفتی کمربند اورینوکو یکی از دلایل اصلی کاهش تولید نفت ونزوئلا بوده است، چون ونزوئلا قبلاً بیشتر رقیق کننده های خود را از آمریکا وارد می‌کرد.

 حالا ایران پس از فرستادن متخصصان خود به ونزوئلا برای کمک به تعمیر پالایشگاه‌های آسیب دیده آن، قصد دارد این مشکل ونزوئلا را هم حل کند. ایران یک درجه نفت خام فوق سبک با عنوان میعانات گازی به ونزوئلا می‌فرستد تا آن را با نفت سنگین ترکیب کرده و درجات نفت خام قابل صادرات تولید کنند. طبق اطلاعات سایت تنکرترکرز، نفت کش‌های حامل میعانات گازی که وارد ونزوئلا شده اند پرچم ایران داشتند.

 ونزوئلا به خاطر کاهش تولید نفت با کمبود شدید بنزین هم مواجه است. تحویل نفت خام این کشور به مشتریانش هم به خاطر بی کیفیت بودن درجه نفت «مری»  به تعویق افتاده است. بنابراین شرکت نفت دولتی و ونزوئلا سعی دارد این محموله ها را با سایر درجات نفتی جایگزین کند.

 ونزوئلا علی رغم تمام این مشکلات توانست صادرات نفت خود را افزایش دهد. این کشور در ماه اوت به طور متوسط 325 هزار بشکه در روز صادرات داشت که بالاترین رقم طی 4 ماه گذشته بود و بیشتر آن از ذخایر نفتی می آمد چون تولید نفت ونزوئلا حدود 100 هزار بشکه در روز بود. بیشترین صادرات ونزوئلا به هند ارسال شده،  در صورتی که تا همین اواخر چین بزرگترین خریدار نفت خام ونزوئلا بود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر