/
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
سیدمهدی ذاکریان، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان درسا پژوهش صنایع در گفتگو با نبض نفت:

معضل ادامه‌دار شرکت‌های دولتی برای تسویه حساب با بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان درسا پژوهش صنایع از تاخیر شرکت‌های دولتی برای تسویه حساب بابت قراردادها با بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت متاسفانه بخش دولتی در خصوص زمان تسویه حساب به تعهدات خود پایبند نیستند.
کد خبر : ۳۱۶۰۴
معضل ادامه‌دار شرکت‌های دولتی برای تسویه حساب با بخش خصوصی
سیدمهدی ذاکریان، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان درسا پژوهش صنایع که دانش‌آموخته رشته مکانیک گرایش جامدات در مقطع کارشناسی ارشد است با حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص مجموعه خود گفت: شرکت ما از سال ۱۳۸۵ تاسیس شده است و ۲۵ نیروی فعال دارد. عمده مشتریان ما صنایع کشور، عمران شهری، بخش دولتی و پیمانکاران این بخش هستند. با توجه به اینکه شرکت ما دانش‌بنیان است بنا بر تصمیم‌ مسئولین از سال 1389 جزء صنایع نوین قرار گرفتیم و در آن زمان محدودیت‌های کمتری داشتیم.

وی ضمن گلایه از بخش‌های دولتی کشور تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلات ما این است که بخش دولتی در خصوص زمان تسویه حساب به تعهدات خود پایبند نیستند. ما نیز به دلیل نرخ تورم بالا متضرر می‌شویم. خوشبختانه در این حوزه با شرکت‌های خارجی هیچ مشکلی نداریم و پرداخت قراردادها به موقع انجام می‌شود.

ذاکریان در خصوص کیفیت ویژه محصولات مجموعه خود اذعان کرد: اجناس ما در مقایسه با نمونه خارجی آن از کیفیت بالاتری برخوردار است و برای تولید محصولات خود از شرکت نفت تائیدیه داریم ولی متاسفانه شرایط ما با شرکت‌های خارجی نابرابر است چون هزینه محصول آنها در زمان معین پرداخت می‌شود ولی در مورد ما این موضوع با تاخیر انجام می‌شود.

وی افزود: برای فروش محصولات خود مشکلی نداریم چون اکثر صنایع خواهان آن هستند. بزرگ‌ترین مشتریان ما شرکت‌های آب و فاضلاب و گاز هستند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان درسا پژوهش صنایع در مورد رسیدگی به معوقات مجموعه خود اظهار داشت: کارگروهی برای بررسی معوقات ما با سازمان تامین اجتماعی و بانک‌ها تشکیل شد ولی این تصمیم‌گیری تنها بر روی کاغذ نوشته شد و به حل مشکلات ما کمکی نکرد. به نظر من عملکرد شرکت نفت باید ماهرانه‌تر باشد.

وی ضمن اشاره به زیرساخت‌های مناسب کشور برای تولیدات شهری تاکید کرد: بیشتر کشورها زیر‌ساخت‌های ما را ندارند. ما می‌توانیم نیازهای فنی آنها را تامین و به یک قدرت برتر در جهان تبدیل شویم.

ذاکریان در خصوص لزوم تغییر قوانین اقتصادی تصریح کرد: تغییر قوانین اقتصادی در کشور ضروری می‌باشد و در مقابل پیمانکار نیز نباید چیزی را به دولت تحمیل کند. در برخی از مناقصات لزوم تهیه اسناد و ضمانت‌نامه وجود دارد که در این خصوص باید سختگیری کمتر شود. کارهایی که در کشور انجام می‌شود منافع بیشتری دارد مشروط بر اینکه با مدیریت صحیح و رعایت قوانین همراه باشد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان درسا پژوهش صنایع در مورد عملکرد وزارت نفت اظهار داشت: امتیاز من به عملکرد این وزارتخانه نسبت به کارکرد شرکت‌هایی مانند آب و فاضلاب بالای عدد ۶۰ می‌باشد ولی در مقایسه جهانی امتیاز من عدد ۲۰ است چون با استانداردهای بین‌المللی فاصله زیادی داریم.

ذاکریان افزود: کشورهای غربی برای تولید و گسترش محصولات خود و صادرات آن به کشورهای دیگر از پتانسیل بالایی برخوردارند ولی متاسفانه در ایران زمانی که بودجه کافی وجود داشته باشد استفاده از ابزارهای خارجی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه نقطه قوت وزارت نفت نیروی متخصص آن است تاکید کرد: عملکرد این وزارتخانه به لحاظ فنی بسیار قوی می‌‌باشد. بازرسی‌های آنها نیز سختگیرانه است و به رعایت استاندارد اهمیت می‌دهند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر