/
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

شهرداری که آبروی خود را فدای قدرت نکرد

بررسی عملکرد شهردار سابق بوشهر نشان می‌دهد وی در مدت زمانی که بر این سمت تکیه زده بود از نظر مالی یادگار خوبی بر جای گذاشته است و در پایان کار خود مبلغ 23 میلیارد تومان نیز در حساب شهرداری باقی گذاشت.
کد خبر : ۳۱۶۱۴
شهرداری که آبروی خود را فدای قدرت نکرد
یادداشت

وحیدسلیمی مفرد نماینده نیروهای پیمانکاری شهرستان عسلویه در هیئت تشخیص رسیدگی به شکایت

در این روزهای بگیر و ببند در شورای شهر بوشهر و برخورد قوة قضائیه با مفسدین اقتصادی در سطح کشور یادی کنیم از مرد با صداقتی که کرسی قدرت و جاهطلبی را به عزت و آبروی خود و خانواده نفروخت، از مسئولیت شهرداری بوشهر استعفا داد، ولی تن به ذلت نداد.

آن فرد کسی نیست جز دکتر سعید آزاد شهرکی شهردار سابق شهر بوشهر.

ایشان زمانی رسماً مسئولیت شهرداری را بر عهده گرفت که بودجه بسته شده بود و اعتباری برای اصلاح این مشکل در سال 1394 نبود.

آنانی که آشنایی با بودجه‌ریزی در شهرداری‌ها دارند می‌دانند که بر حسب ضرورت اجرای طرح یا پروژه‌ای که در بودجه مصوب شهرداری وجود ندارد، شهرداری می‌تواند با هماهنگی شورای شهر و اخذ موافقت مربوطه، نسبت به اجرای طرح یا پروژه مورد نظر اقدام و با پایدار نمودن آن در متمم بودجه مشکل را حل و فصل نماید که دلیل ارائه شده مبنی بر بسته بودن بودجه، دلیل جدی و قانع کننده‌ای برای عدم اقدام در این خصوص نمی‌تواند باشد.

اما نکته مهم اینجاست که جناب آقای دکتر آزادشهرکی تفریغ بودجه سال 93 که در اردیبهشت ماه 94 توسط امور مالی و بودجه شهرداری تنظیم گردید، مبلغ 23.5 میلیارد تومان را در حساب شهرداری گذاشت و تحویل نفر بعدی داد که واقعه‌ای بی‌نظیر و احتمالاً غیرقابل تکرار در تاریخ شهرداری بندر بوشهر خواهد بود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر