/
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰

پیش بینی گلدمن ساچز از افزایش قیمت نفت به ۴۹ دلار تا پایان ۲۰۲۰

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساچز قیمت نفت خام برنت را در پایان سال جاری میلادی ۴۹ دلار و تا سه ماهه سوم ۲۰۲۱ ، ۶۵ دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرده است.
کد خبر : ۳۱۶۱۹

به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، بانک سرمایه گذاری گلدمن ساچز نسبت به قیمت نفت خوشبین است و انتظار دارد بازار نفت در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی سه میلیون بشکه در روز کسری داشته باشد و قیمت نفت خام برنت تا پایان 2020 تا 49 دلار در هر بشکه افزایش یابد. نفت برنت در اولین ساعات روز جمعه 43 دلار در هر بشکه معامله شد.

 تحلیلگران گلدمن در جدیدترین گزارش خود آورده اند بازار نفت در حال حاضر با کسری مواجه هست. این بانک قیمت نفت خام برنت را در پایان سال جاری میلادی 49 دلار و تا سه ماهه سوم 2021 ، 65 دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرده است.

 گلدمن در اوایل همین ماه پیش بینی کرده بود قیمت نفت خام برنت در سه ماهه سوم سال آینده میلادی به 65 دلار در هر بشکه می‌رسد ولی 2021 را با 58 دلار به پایان می‌رساند.

 این بانک سرمایه گذاری همچنین انتظار دارد قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا تا سه ماهه سوم 2021 به 55.88 دلار در هر بشکه برسد. پیش بینی قبلی این بانک برای نفت خام آمریکا 51.38 دلار در هر بشکه بود.

تحلیلگران گلدمن می گویند:«احتمال زیادی وجود دارد که واکسن کرونا از ابتدای فصل بهار سال آینده در اختیار همه قرار بگیرد و به این ترتیب از رشد اقتصاد جهان و تقاضا برای نفت مخصوصا سوخت هواپیما حمایت می شود».

 گروه ویتول، بزرگترین تاجر مستقل نفت جهان، هم انتظار دارد ذخایر نفت خام در ادامه سال جاری میلادی رو به کاهش رود ولی رقبای این شرکت و سایر تحلیلگران افزایش عرضه نفت در بازار را پیش بینی می کند.

راسل هاردی، مدیرعامل گروه ویتول طی مصاحبه‌ای گفت:« ذخایر جهانی نفت حدود 300 میلیون بشکه از اوج 1.2 میلیارد بشکه در اوایل تابستان کاهش یافته است و انتظار می رود بین سپتامبر تا ماه دسامبر سال جاری 250 تا 300 میلیون بشکه دیگر هم پایین بیاید».

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر