/
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
مهدی معصومی، رئیس هیأت مدیره شرکت ویستا پایش در گفتگو با نبض نفت:

تمجید از عملکرد وزارت نفت در شرایط تحریم

رئیس هیأت مدیره شرکت ویستا پایش عملکرد وزارت نفت در شرایط تحریم را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت با اینکه وزارت نفت در شرایط کنونی با مشکلات زیادی مواجه است اما تقریبا همه پروژه‌ها در حال فعالیت هستند.
کد خبر : ۳۱۶۳۱
تمجید از عملکرد وزارت نفت در شرایط تحریم

مهدی معصومی، رئیس هیأت مدیره شرکت ویستا پایش با حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص سابقه این مجموعه صنعتی گفت: مجموعه ما در زمینه نگهداری تجهیزات دوار پتروشیمی شرکت‌های نفت و گاز، سابقه فعالیت ۱۶ ساله دارد. در این مجموعه ۵۴ نفر مشغول به کار هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه مشکلات صنایع در تمام نقاط کشور به یک اندازه است گفت: مشکل عمده صنایع مختلف به‌کارگیری افراد غیر‌متخصص از طریق رابطه می‌باشد که باعث تحمیل هزینه‌های زیاد، تاخیر در انجام کارها و امکان بروز خطا در تعمیرات می‌شود. متاسفانه حضور این افراد در صنایع بیشتر شده است در حالی که باید بعد از گذراندن دوره‌های تخصصی و کسب تجربه کافی وارد بازار کار شوند تا به لحاظ مالی در این حوزه کمتر متضرر شویم. باید از افراد متخصص در جایگاه شغلی متناسب با رشته تحصیلی آنها استفاده شود تا موفق عمل کنند.

معصومی افزود: کار در صنایع محدود به تعمیرات نیست بلکه شامل نصب و راه‌اندازی پالایشگاه نیز می‌شود. وجود افراد متخصص و با‌تجربه در کنار نیروهای تازه‌کار باعث شکل‌گیری گروه قوی خواهد شد. تعداد افراد متخصص در کشور بسیار زیاد است که باید بستر کار برای آنها فراهم شود. در خصوص تعمیرات، شرکت‌های مشابه ما قادر به تعمیر نمونه خارجی و نصب آن هستند. حتی می‌توانند قطعات را با کیفیت‌تر از نمونه خارجی آن تولید کنند.

رئیس هیأت مدیره شرکت نیستا پایش در خصوص عملکرد وزارت نفت اظهار داشت: امتیاز دادن به وزارت نفت کار سختی است و باید از چندین منظر مورد بررسی قرار بگیرد. با توجه به شرایط تحریم وزارت نفت مشکلات زیادی دارد که به شدت درگیر آن است. امتیاز من به عملکرد این وزارتخانه بالای نود می‌باشد.

وی در ادامه افزود: با توجه به مشکلات ذکر شده، پالایشگاه‌های بسیاری در حال احداث هستند که خوشبختانه در کار آنها وقفه ایجاد نشده است و با وجود طولانی شدن پروژه‌ها بیشتر فازهای پالایشگاه در حال نصب و راه‌اندازی می‌باشد. ما به عنوان کسی که در بطن این کار است از نزدیک شاهد مشکلات و توانایی افراد هستیم‌ و آن را از بیرون رصد نمی‌کنیم. آنها با وجود شرایط سخت در حال تولید و نصب هستند و پروژه به بن‌بست رسیده هم ندارند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر