/
۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
بهروز خلیلی، مدیرعامل شرکت رضوان‌گستر تهران در گفتگو با نبض نفت:

سنگ‌اندازی بانک‌ها برای دریافت وام به تولیدکنندگان

مدیرعامل شرکت رضوان‌گستر تهران از سنگ‌اندازی بانک‌ها برای دریافت وام به تولیدکنندگان انتقاد کرد و گفت در حالی که وام‌های کلان را به راحتی در اختیار برخی افراد قرار می‌دهند برای اعطای یک وام کوچک به تولیدکنندگان سنگ‌اندازی می‌کنند.
کد خبر : ۳۱۶۵۲
سنگ‌اندازی بانک‌ها برای دریافت وام به تولیدکنندگانبهروز خلیلی، مدیرعامل شرکت رضوان‌گستر تهران، در حاشیه بازدید از پایگاه خبری نبض نفت و حضور در این رسانه به خبرنگار ما گفت: مجموعه ما در حوزه نفت فعالیت می‌کند. هدف یک بنگاه اقتصادی تولید، درآمد و اشتغال‌زایی است.

وی ضمن اشاره به مشکلات مربوط به همکاری شرکت‌های تولیدی با یکدیگر اظهار داشت: یکی از مشکلات ما این است که بسیاری از مجموعه‌ها همکاری با شرکت خارجی را ترجیح می‌دهند و دلیل آن را بدقولی برخی از شرکت‌های ایرانی عنوان می‌کنند. متاسفانه اعتماد به شرکت‌های تولیدی داخلی بسیار کم است.

خلیلی افزود: کشور ژاپن ابتدا در حوزه تولید موفق نبود ولی حمایت از تولیدات داخلی باعث مورد اقبال قرار گرفتن محصولات آنها در اکثر کشورها شد. دولت ایران نیز باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند.

مدیرعامل شرکت رضوان‌گستر تهران در خصوص موانع موجود در بخش تولید اظهار داشت: یکی از موانع تولید عدم وجود نقدینگی است. بانک‌ها برای اعطای یک وام کوچک نیز مانع‌تراشی می‌کنند. فقدان مدیریت صحیح در کشور باعث اعطای وام‌های کلان و فرار دریافت‌کنندگان آن شده است. در کشورهای دیگر سود باز‌پرداخت تسهیلات بسیار کم است ولی در ایران با ادعای بانکداری اسلامی سود باز‌پرداخت چند برابر می‌باشد.

وی افزود: عملکرد کارفرمایان برای پرداخت مطالبات بسیار ضعیف است و باعث طولانی شدن آن می‌شود. خلیلی در خصوص حل مشکلات بخش اقتصادی کشور تاکید کرد: دولت باید از رویکرد موفقیت‌آمیز کشورهای دیگر در اقتصاد الگوبرداری کند و نکات مثبت آن را در دستور کار خود قرار دهد.

مدیرعامل شرکت رضوان‌گستر تهران در خصوص لزوم حمایت همه‌جانبه از تولید ملی تصریح کرد: متاسفانه در بحث تولید فقط سالیانه یک شعار به این موضوع اختصاص داده می‌شود که جنبه آرمانی دارد ولی حمایت از بخش تولید محقق نمی‌شود. بیشتر شرکت‌ها خواهان استفاده از کالای خارجی در تولیدات خود هستند و هیچ‌گونه پشتیبانی و حمایت از تولید ملی انجام نمی‌شود.

وی در مورد عملکرد وزارت نفت اظهار داشت: نمره من به عملکرد این وزارتخانه عدد پنجاه می‌باشد. باید یک بازنگری در وندور‌لیست انجام بگیرد چون اکثر آنها به صورت نمادین است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر