/
۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
امیر رفاهی اسکویی، مدیرعامل شرکت مهندسان پایش امیرکبیر در گفتگو با نبض نفت:

تهدید یک شرکت داخلی به دلیل تولید محصولات پزشکی

اسکویی مدیرعامل شرکت مهندسان پایش امیرکبیر گفت طی چند ماه گذشته به دلیل تولید محصولات پزشکی چندین بار تهدید شده‌ایم.
کد خبر : ۳۱۶۵۴
تهدید یک شرکت داخلی به دلیل تولید محصولات پزشکی

امیر رفاهی اسکویی، مدیرعامل شرکت مهندسان پایش امیرکبیر که دارای مدرک دکترای مکانیک از دانشگاه امیرکبیر است با حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص خدمات ویژه مجموعه خود گفت: بیش از ده سال است که در زمینه دپارتمان‌های مهندسی و پزشکی فعالیت می‌کنیم. حوزه فعالیت مجموعه ما در زمینه روش‌های غیرمخرب در صنعت نفت و گاز است.

وی ضمن اشاره به اینکه در مجاورت قرار‌گرفتن سیالات و مخازن با نفت و گاز به مرور زمان، آنها را دچار فرسودگی و یا کاهش ضخامت می‌کنند اظهار داشت: این موضوع در دراز‌مدت موجب بروز نشتی و خطر می‌شود. ما با تولید ربات بازرس، در جهت برطرف کردن این مشکل تلاش می‌کنیم.

رفاهی در خصوص تبعیض در مناقصات تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در خصوص مناقصات است. برای به دست آوردن یک پروژه‌ قیمت پایین اعلام می‌کنیم ولی متاسفانه در اکثر موارد خارجی‌ها در مناقصه برنده می‌شوند.

مدیرعامل شرکت مهندسان پایش امیرکبیر با اشاره به اینکه مجموعه کاری وی از اعضای انجمن غیرمخرب در کشور است تاکید کرد: ما بارها مشکلات خود را عنوان کرده‌ایم ولی به هیچ عنوان به آنها رسیدگی نمی‌شود.

وی ضمن گلایه از سازمان استاندارد اظهار داشت: سازمان استاندارد به دلیل نداشتن ابزار دقیق جهت بررسی، انجام آزمایش را به ما محول می‌کند و در صورت مثبت بودن نتیجه توسط آنها ثبت و گواهی صادر می‌شود در حالی که این روش در هیچ کشوری معتبر نیست.

رفاهی در خصوص مافیای موجود در صنعت نفت تصریح کرد: وجود مافیا مانع پیشرفت تولید داخلی است. طی این سه ماهی که مشغول به تولیدات پزشکی هستیم بارها تهدید شده‌ایم چون واردات سالانه در این حوزه حجم بسیار بالایی دارد و به همین دلیل است که با تولید داخلی مخالف هستند. پیشنهاد من در این زمینه تشکیل یک صنف جهت ارزیابی و حمایت همه‌جانبه از تولیدات داخلی است.

مدیرعامل شرکت مهندسان پایش امیرکبیر در خصوص عملکرد وزارت نفت اظهار داشت: نمره من به عملکرد وزرات نفت عدد ۵۰ است و ضعف‌های آن قابل رفع می‌باشد. این وزراتخانه با داشتن آیین‌نامه‌های اصولی و تفکر بین‌المللی جای پیشرفت دارد ولی تصمیمات و خدمات آنها صحیح نیست و این موضوع باعث ضعف در این حوزه شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر