/
۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
محسن شکیبا، مدیرعامل شرکت سوپر‌آلیاژ در گفتگو با نبض نفت:

صنعت نفت کشور دیدگاه خوبی درباره تولیدات داخلی ندارد

مدیرعامل شرکت سوپر‌آلیاژ معتقد است در حال حاضر هیچ‌گونه دیدگاه مثبتی نسبت به تولیدات داخلی وجود ندارد و متاسفانه این موضوع در صنعت نفت بیشتر دیده می‌شود.
کد خبر : ۳۱۶۷۲
صنعت نفت کشور دیدگاه خوبی درباره تولیدات داخلی ندارد
محسن شکیبا، مدیرعامل شرکت سوپر‌آلیاژ با حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی کوتاه با خبرنگار ما گفت: صنایع تولیدی پتروشیمی در محیط‌های با حرارت بالا و اسیدی تولید می‌شود. امروزه سوپر‌آلیاژها به دلیل دوام بیشتر و خوردگی کمتر جایگزین اکثر لوله‌های مصرفی شده‌اند. قطعات تولیدی با سوپر‌آلیاژ تیتانیوم تولید می‌شوند که به دلیل ترکیبات نیکل، آهن و دیگر آلیاژها توان قدرتی زیادی در زمینه سوخت، پالایش و درجه حرارت بالا دارند.

وی در خصوص دیدگاه منفی صنایع نسبت به تولیدات داخلی تصریح کرد: هیچ‌گونه دیدگاه مثبتی نسبت به تولیدات داخلی وجود ندارد که متاسفانه این موضوع در صنعت نفت بیشتر دیده می‌شود.

شکیبا ضمن گلایه از مشکلات استاندارد و کمبود آزمایشگاه مناسب در این حوزه تاکید کرد: در این مقطع از شرایط تحریم که در زمینه تولید داخلی در حال پیشرفت هستیم باید به استانداردهای بالایی دست پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت سوپر‌آلیاژ در خصوص لزوم اصلاح قوانین تولید اظهار داشت: نهادهای نظارتی باید قوانین خود را در زمینه تولید اصلاح کنند. متاسفانه برای واردکنندگان فقط یک قانون وجود دارد ولی در بخش تولید با چالش‌های زیادی رو‌برو هستیم. قوانین ما بسیار شفاف است ولی عملکرد دولت نسبت به آنها سلیقه‌ای می‌باشد که باعث سوء‌استفاده در این حوزه شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر