/
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

شرکت شل تا ۴۰ درصد از هزینه های خود را کم می‌کند

شرکت شل به دنبال کاهش هزینه ها در بخش بزرگ اکتشاف و تولید است و قصد دارد از طریق کاهش هزینه عملیات ها و پایین آوردن هزینه های سرمایه ای در پروژه های اکتشاف و تولید نفت و گاز ،۳۰ تا ۴۰ درصد از هزینه های خود را کم کند.
کد خبر : ۳۱۶۹۰
به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، شرکت بزرگ نفت و گاز شل قصد دارد 40 درصد از عملیات های مربوط به اکتشاف و تولید خود را در راستای تغییر ساختار کسب و کارش به سمت یک فعالیت پاک تر کاهش دهد.

 شرکت شل در اوایل ماه ژوئن که آغاز یک فصل سخت برای صنعت نفت بود، اعلام کرد تا پایان سال جاری برنامه تغییر ساختار قابل ملاحظه خود را به سمت  تولید صفر گازهای گلخانه ای تا ،2050 اعلام می کند. این شرکت قصد دارد با فعالیتهای پاکتری از بحران کرونا خارج شود.

بن ون بردن، مدیرعامل شرکت شل در پایان ماه جولای گفت این شرکت برنامه‌ای برای تغییر ساختار به سمت یک سازمان ساده‌تر و کارآمد تر طراحی کرده است که بسیار بهتر از کسب و کارهای سنتی آن خواهد بود و آن را از یک کسب و کار مشتری محور خارج کرده و به سمت مدل های کسب و کار نوآورانه در آینده پیش می‌برد. وی گفت:« در آینده خبرهای بیشتری از ما می شنوید ولی باید بگویم که در کنار تغییر ساختار و طراحی دوباره، اندازه شرکت ما هم تغییر خواهد کرد».

 شرکت شل به دنبال کاهش هزینه ها در بخش بزرگ اکتشاف و تولید است و قصد دارد از طریق کاهش هزینه عملیات ها و پایین آوردن هزینه های سرمایه ای در پروژه های اکتشاف و تولید نفت و گاز ،30 تا 40 درصد از هزینه های خود را کم کند. این شرکت بزرگ قصد دارد در بخش اکتشاف و تولید، تنها بر تعداد کمی از قطب های انرژی مثل خلیج مکزیک آمریکا، دریای شمال و نیجریه تمرکز داشته باشد.

در بخش گاز و فعالیتهای پالایشی این شرکت هم کاهش هزینه وجود خواهد داشت. شرکت شل قصد دارد برای تقویت استفاده از انرژی های تجدید پذیر هزینه کند. به این ترتیب این شرکت در سناریوی انرژی پاک خود به شرکت های بزرگ دیگری مثل بریتیش پترولیوم می پیوندد. بریتیش پترولیوم ماه گذشته اعلام کرد تا 2023 تولید نفت و گاز خود را کاهش می دهد و هیچ اکتشاف جدیدی نخواهد داشت.

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر