/
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
عباس‌علی گرجی، مدیرعامل شرکت نوآوران تکساز صنعت در گفتگو با نبض نفت:

خودتحریمی مهمترین مشکل تولیدکنندگان ایرانی است

مدیرعامل شرکت نوآوران تکساز صنعت خودتحریمی مهمترین مشکل تولیدکنندگان ایرانی است و باید برای حل این مشکل چاره‌اندیشی شود.
کد خبر : ۳۱۷۲۳
خودتحریمی مهمترین مشکل تولیدکنندگان ایرانی است
عباس‌علی گرجی، مدیرعامل شرکت نوآوران تکساز صنعت در حاشیه بازدید از پایگاه خبری نبض نفت و بازدید از این رسانه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص مشکل اساسی اقتصاد در کشور گفت: مشکل اصلی ما دولتی بودن اقتصاد کشور است چون کار ما رقابت با کسی است که قدرت مالی دارد و پاسخگوی مسائل موجود نیست. ما به لحاظ شرایط اقتصادی وابسته به دولت هستیم که این موضوع موجب رقابتی نشدن اقتصاد و همچنین مانعی جدی برای تولید می‌باشد.

وی ضمن گلایه از قوانین تولید تصریح کرد: متاسفانه در قوانین موجود هیچ‌گونه تغییری حاصل نشده و کارآفرینان بلاتکلیف مانده‌اند. تصمیم‌گیری تولیدکنندگان نیز در هر موردی آنها را با سخت‌گیری‌های قانون مواجه می‌کند.

گرجی افزود: در کار تولید تامین مالی و نقدینگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ولی مشتریان بخش دولتی پرداخت به موقع ندارند. این موضوع باعث کاهش نقدینگی و از بین رفتن سرمایه در گردش ما می‌شود.

مدیرعامل شرکت نوآوران تکساز صنعت، دلیل اصلی مشکلات در بخش تولید را خود‌تحریمی عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از مشکلات تولید، قوانین اداره کار و بیمه است. متاسفانه در کشور عمدتا دچار خود‌‌تحریمی هستیم و بیشترین آسیب را از همین موضوع دیده‌ایم. قوانین ما بیشتر سلیقه‌ای و دست و پاگیر است که فقط مانع تولید می‌شوند. برای پیشبرد تولید باید به دنبال راه حل مناسبی باشیم.

وی در خصوص قوانین بانک مرکزی تاکید کرد: قوانین و مقررات بانک مرکزی با بخش‌نامه‌ها تناقض زیادی دارد و در بعضی موارد دچار فساد شده است. گرجی ضمن اظهار تاسف از نرخ تورم در کشور تصریح کرد: برای بررسی و تحلیل تورم موجود در ایران باید از کشورهای موفق الگو‌برداری شود. نرخ تورم در هیچ کشوری به این اندازه نیست.

مدیرعامل شرکت نوآوران تک صنعت ضمن اشاره به محدودیت‌های صنعت نفت اظهار داشت: یکی از مشکلات این صنعت وابستگی به تولیدات خارجی و عدم اطمینان به صنعتگر داخلی است که مانع نتیجه‌گیری در کارها می‌شود.

وی در خصوص عملکرد وزارت نفت تاکید کرد: برای امتیاز دادن به این صنعت باید تمامی شاخص‌ها بررسی شود. نمره من به عملکرد ایشان بین ۵۵ تا ۶۰ است.

گرجی افزود: ما منابع خدادادی بسیاری در کشور داریم و دومین تولیدکننده صنعت گاز در دنیا هستیم. باید از این منابع به درستی استفاده کنیم. خوشبختانه در سال‌های اخیر از خام‌فروشی فاصله گرفته‌ایم. در خام‌فروشی بخش عمده ارزش‌افزوده ما از بین می‌رود.

مدیرعامل شرکت نوآوران تکساز صنعت از اعمال تحریم‌ها در کشور به عنوان یک فرصت برای دیده شدن صنعت داخلی یاد کرد و تاکید کرد: تحریم‌ها ‌بر‌خلاف ظالمانه بودن باعث مورد توجه قرار گرفتن صنعت داخلی شده است و اقدامات صورت گرفته از نقاط قوت تولید می‌باشد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر