/
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
بهمن گنجی، مدیرعامل شرکت نفتا صنعت در گفتگو با نبض نفت:

استفاده نکردن از فارغ‌التحصیلان باعث فرار مغزها می‌شود

مدیرعامل شرکت نفتا صنعت معتقد است استفاده نکردن از فارغ‌التحصیلان باعث فرار مغزها می‌شود اما اگر از نخبگان حمایت بیشتری صورت بگیرد و دوره‌های بین‌المللی را به صورت علمی آموزش ببینند در بخش تولید صاحب نیروی متخصص خواهیم شد.
کد خبر : ۳۱۷۲۷
استفاده نکردن از فارغ‌التحصیلان باعث فرار مغزها می‌شود
بهمن گنجی، مدیرعامل موفق و نخبه شرکت نفتا صنعت، ضمن حضور در پایگاه خبری نبض نفت و در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص تحصیلات و تخصص خود گفت: در رشته مهندسی متالوژی و در مقطع کارشناسی از دانشگاه صنعتی شریف فارغ‌التحصیل شده‌ام. همچنین دارای مدرک مهندسی بین‌المللی جوش هستم و در حال حاضر در این حوزه تدریس جهانی دارم. دوره‌های آموزشی و علمی را در خارج از کشور گذرانده‌ام. ریاست فنی مجموعه بر عهده پدرم است.

وی در مورد حوزه فعالیت مجموعه خود اذعان کرد: فعالیت ما در زمینه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی می‌باشد. در مجموعه تخصصی ما 20 نیروی فعال و متخصص مشغول به کار هستند و احتمال افزایش نیرو در چند ماه آینده وجود دارد. این شرکت با در اختیار داشتن نیروهای متخصص و با تجربه در زمينه‌های بازرسی فنی، فرایند جوشکاری، سیالات نفت و گاز فعال است. در حوزه نفت و گاز، سرویس‌ تجهیزات و سازه‌های صنعتی، کنترل و بازرسی دقیق و علمی جهت شناسایی به موقع عیوب بسیار اهمیت دارد که با ادوات مختلف این بازرسی را انجام می‌دهیم.

گنجی در خصوص لزوم استفاده از افراد نخبه در صنعت نفت تاکید کرد: در حوزه ما به‌کارگیری افراد نخبه و متخصص ضروری است. فارغ‌التحصیلان بسیاری هستند که بستر مناسب برای کار ندارند و این موضوع موجب فرار مغزها می‌شود. اگر از نخبگان حمایت بیشتری صورت بگیرد و دوره‌های بین‌المللی را به صورت علمی آموزش ببینند در بخش تولید نیروی متخصص خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت نفتا صنعت ضمن اشاره به مشکلات متعدد در بخش تولید اظهار داشت: یکی از چالش‌های ما افزایش قیمت تجهیزات است که با قیمت دلار رابطه مستقیم دارد. این موضوع خرید را برای ما بسیار دشوار کرده است. دولت باید با حمایت خود قدرت خرید ما را افزایش دهد تا از طریق خدمت‌رسانی جبران کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات ما وصول پول از کارفرماست که بسیار زمان‌بر می‌باشد و به دلیل پایین بودن ارزش پول کشور به نفع تولید‌کننده نیست. ارگان‌های دولتی نیز بازپرداخت آن را سال‌ها به تعویق می‌اندازند. گنجی در خصوص تسهیلات بانک‌ها و مشکلات بازپرداخت آن تصریح کرد: تسهیلات بانکی دارای بوروکراسی ‌دشواری است و باز پرداخت آن نیز به دلیل بالا بودن رقم برای ما بسیار مشکل می‌باشد. این در حالی است که در کشورهای دیگر از تولیدکنندگان حمایت همه‌جانبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفتا صنعت در خصوص عملکرد وزارت نفت اظهار داشت: صنعت نفت و گاز از لحاظ علمی نسبت به صنایع دیگر ارجح است ولی توان عملکرد مطلوب را ندارد. نمره من به وزارت نفت عدد ۵۰ است چون مسائل مالی باعث اختلال در عملکرد و مدیریت آن شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر