/
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

همکاری‌های نفتی ایران و ونزوئلا با وجود تحریم‌های آمریکا

بلومبرگ نوشت یک نفتکش بزرگ با پرچم ایران در حال بارگیری نفت خام ونزوئلا در بندر خوزه این کشور است تا به آسیا صادر شود.
کد خبر : ۳۱۷۳۸

به گزارش نبض نفت به نقل از بلومبرگ، ایران پس از نقض تحریم‌های آمریکا و ارسال اولین محموله نفت خود به ونزوئلا، حالا از همان کشتی برای کمک به این کشور آمریکای لاتین جهت صادرات نفت خام استفاده می‌کند.

 نفتکش بزرگ «هانی» با پرچم ایران که آن را با نام «هورس» هم می‌شناسند، در حال بارگیری نفت خام «مری» ونزوئلا در بندر خوزه این کشور است. ارسال این محموله نفتی در شرایطی که اکثر شرکت‌های کشتیرانی و تاجران نفت از ترس تحریم‌های آمریکا تجارت با این کشور را کنار گذاشته‌اند، نقطه امیدی برای صنعت نفت ویران‌شده ونزوئلا است.

این نفتکش به‌تازگی دو میلیون بشکه میعانات گازی ایران را به ونزوئلا تحویل داده است. آمریکا در ماه اوت مانع رسیدن 1.116 میلیون بشکه بنزین به ونزوئلا شد، بنابراین این نفتکش ماهواره خود را در راه رسیدن به این کشور آمریکای جنوبی خاموش می‌کند. گزارشات حاکی از آن است که نفتکش هانی محموله خود را در ونزوئلا تخلیه کرده است ولی علائم ردیابی کشتی‌ها نشان می‌دهد هنوز در ساحل دبی قرار دارد.

پس از تحریم شدن 6 نفتکش و مالکان آنها توسط آمریکا به‌خاطر انتقال نفت خام ونزوئلا، این کشور که دارای بزرگترین ذخایر نفتی دنیاست، برای پیدا کردن نفتکشهایی که خطر تحریم‌های آمریکا را به جان بخرند، مشکل دارد.

انتظار می‌رود نفتی که در زمان حاضر در نفتکش هانی بارگیری می‌شود در آسیا، اصلی‌ترین مقصد نفت خام ونزوئلا، فروخته شود.

تهران علاوه بر عرضه میعانات گازی، مواد غذایی و 1.5 میلیون بشکه نفت هم به ونزوئلا ارسال کرده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر