/
۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

بزرگترین گروه بیمه کشتیرانی جهان پروژه‌های خط لوله گاز روسیه را پوشش نمی‌دهد

بزرگترین گروه بیمه کشتیرانی جهان به دلیل تحریم های آمریکا کشتی هایی که در پروژه های خط لوله گاز نورد استریم ۲ و ترک‌استریم به رهبری روسیه حضور دارند را بیمه نخواهد کرد.
کد خبر : ۳۱۷۵۶

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، بزرگترین گروه بیمه کشتیرانی جهان به دلیل تحریم های آمریکا کشتی هایی که در پروژه های خط لوله گاز نورد استریم 2 و ترک‌استریم به رهبری روسیه حضور دارند را بیمه نخواهد کرد.

"گروه بین المللی باشگاه های پی اند آی"، از جمله "باشگاه کشتی داران" و "باشگاه پی اند آی لندن" روز دوشنبه در بخشنامه ای اعلام کرد که هیچ گونه فعالیت مربوط به پروژه های نورد استریم 2 و یا ترک‌استریم را پوشش نمی دهد.

این گروه گفت: به اعضا شدیداً تأکید می شود که خطرات مربوط به انعقاد قرارداد در پروژه های ساخت و ساز نورد استریم 2 و ترک‌استریم را کاهش داده و حداکثر دقت را به عمل آورند تا از قرار گرفتن در معرض تحریم ها یا اقدامات اجرایی جلوگیری کنند.

"گروه بین المللی باشگاه های پی اند آی" نماینده 13 بیمه برتر کشتی در جهان است و تقریباً 90 درصد از حمل و نقل دریایی در اقیانوس ها را پوشش می دهد.

بر اساس این بخشنامه که به دست اعضای آن رسیده است، کلیه باشگاه ها بخشنامه هایی مشابه در مورد نورد استریم 2 و ترک‌استریم صادر کرده اند.

پروژه 11 میلیارد دلاری خط لوله نورد استریم 2 به سرپرستی شرکت گازپروم روسیه که ظرفیت صادرات موجود نورد استریم 1 را دوبرابر خواهد کرد، بیش از 90٪ پیشرفت داشته و قرار است سال آینده به بهره برداری برسد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر