/
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

رسالت اصلی شرکت ملی گاز اجرای پروژه‌هایی همسو با مسئولیت اجتماعی است

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد که رسالت اصلی این شرکت انجام پروژه‌هایی همسو با مسئولیت اجتماعی در کشور است.
کد خبر : ۳۱۸۲۲

به گزارش نبض نفت  به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید مؤمنی اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، اقدام‌های خوبی در شرکت‌های تابع و ستاد انجام شده که تشکیل کمیته‌های مسئولیت اجتماعی در همه شرکت‌ها، نمونه‌ای از آن است.

وی ادامه داد: به‌عنوان یکی از وظایفی که حوزه بزرگ خانواده گاز در بخش‌های مختلف شامل پالایش، انتقال و توزیع گاز در بخش مسئولیت‌های اجتماعی دارد، همه اقدام‌های این بخش‌ها همسو با ایفای همین نقش است که بحمدالله سبب رضایتمندی میان ذی‌نفعان و همه مصرف‌کنندگان گاز شده است.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی با بیان اینکه این شرکت با تأمین پایدار انرژی، زمینه‌های پایداری و رضایت اجتماعی را فراهم می‌کند، گفت: این در حالی است که هم‌زمان با جایگزینی گاز با دیگر سوخت‌های فسیلی در مصارف خانگی و به‌ویژه صنعتی، موجبات کاهش رد پای کربنی اقتصاد کشور یا همان حرکت برای اقتصاد سبز را فراهم می‌سازد، از این رو می‌توان گفت رسالت اصلی شرکت ملی گاز ایران انجام پروژه‌هایی همسو با مسئولیت اجتماعی است.

مؤمنی تصریح کرد: نقش مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) در صنعت گاز کشور در دو زمینه زیست‌محیطی با کاهش انتشارات گازهای گلخانه‌ای و آثار مخرب آن و دیگری در بحث خوداتکایی که زمینه رشد صنعت داخلی، استفاده بهینه از منابع انسانی متخصص و استفاده از دانش و فناوری داخلی را فراهم می‌کند، قابل بررسی است.

وی افزود: صنعت گاز با توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های صادرات و انتقال گاز، زمینه اشتغال بیشتر متخصصان را فراهم و با تأمین پایدار انرژی اصلی‌ترین زمینه توسعه پایدار را ایجاد کرده است، به‌طوری که هم‌اکنون صنایع عمده و جزء و نیز کارگاه‌های تولیدی بسیاری با بهره‌مندی از گاز طبیعی به‌عنوان سوخت مصرفی یا خوراک ورودی، پیوسته در حال فعالیت و تولید هستند.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی یادآور شد: CSR یا Corporate Social Responsibility به معنای مشارکت آگاهانه و داوطلبانه شرکت‌ها در فعالیت‌هایی است که به بهبود اجتماعی و حفاظت از محیط زیست منجر می‌شوند و این فعالیت‌ها می‌توانند شامل فعالیت‌های حرفه‌ای و سرمایه‌گذاری‌های اجتماعی باشند، بنابراین گازرسانی به شهرها و روستاها و افزایش سهم نیروگاه‌ها از گاز طبیعی با اثرات مستقیم کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و فراهم کردن زمینه ایجاد اشتغال نیروی کار کشور و نیز مشارکت مستقیم در توسعه پایدار، با مفهوم اساسی مسئولیت‌های اجتماعی مطابقت دارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر