/
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
ورود نخستین برج یکپارچه ساخت داخل به سایت

سهم ساخت داخل در اجرای طرح سیراف انرژی به ۷۰ درصد رسید

مدیرعامل پتروشیمی سیراف انرژی از ورود نخستین برج یکپارچه ساخت داخل به سایت این مجتمع خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۷۰ درصد منابع تخصیص‌یافته از صندوق توسعه ملی برای احداث این طرح به امضای قرارداد با شرکت‌های داخلی اختصاص یافته است.
کد خبر : ۳۱۸۲۷

به گزارش نبض نفت به نقل از هلدینگ انرژی سپهر، محمدطاهر آهنگری مدیرعامل پتروشیمی سیراف انرژی ضمن تأکید بر حمایت از تولید ملی و وابستگی نداشتن به به منابع خارجی اظهار کرد: برج تقطیر T-5003 دارای ۴۰۰ تن وزن، ۷ متر قطر و ۷۰ متر ارتفاع است که در آینده‌ای نزدیک نصب این تجهیز فوق‌سنگین از سوی نیروهای توانمند ایرانی در ناحیه تقطیر بخش فرآیندی این پتروشیمی انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر تأمین نیازهای اساسی شرکت از تولیدات داخلی افزود: تنها کلید رسیدن به توسعه اقتصادی، تقویت تولیدکنندگان داخلی با اصلاح قوانین و مقررات و هدایت منابع به سمت تولید است و  باید در نهادهای قانونگذار و اجرایی به این مهم توجه شود.

آهنگری تصریح کرد: تاکنون بیش از ۷۰ درصد منابع تخصیص‌یافته از صندوق توسعه ملی برای احداث این طرح به عقد قرارداد با شرکت‌های پرتوان داخلی اختصاص یافته است.

مدیرعامل پتروشیمی سیراف انرژی ادامه داد: ساخت واحد ASU این مجتمع نیز برای نخستین بار در کشور از سوی شرکت‌های داخلی انجام خواهد شد که این اقدام گامی بزرگ در تحقق عملی شعار جهش تولید و اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

برج تقطیر T-5003 از سوی شرکت فاتح صنعت کیمیا برای نخستین بار در کشور ساخته شده که حمل آن از خردادماه امسال با رعایت همه نکات ایمنی به مقصد این پتروشیمی انجام گرفت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر