/
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱

بازار تاب افزایش تولید اوپک را ندارد

یک معامله‌گر نفتی معتقد است که بازارهای جهانی تحمل افزایش تولید اوپک را ندارد.
کد خبر : ۳۱۸۲۸

به گزارش نبض نفت به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، مارکو دانند، مدیرعامل شرکت تجارت کالای مرکوریا اعلام کرد: بازارهای جهانی نفت قادر به جذب افزایش تولید برنامه‌ریزی‌شده اعضای اوپک پلاس نخواهند بود، زیرا تقاضا همچنان ضعیف‌تر از حد انتظار است.

وی در مصاحبه‌ای گفت: ذخیره‌سازی نفت خام در ماه سپتامبر در حال افزایش بوده است و اگر اوپک برنامه خود را برای تسهیل کاهش تولید در اوایل سال آینده دنبال کند، انباشت نفت در ماه باقیمانده به اندازه کافی کاهش نخواهد یافت تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل و مؤسس این شرکت سوئیسی افزود: به این نفت اضافی نیاز نداریم.

دانند تصریح کرد: ذخیره‌سازی جهانی نفت در ماه سپتامبر بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت، این در حالی است که در سه ماه چهارم به‌طور میانگین حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

وی گفت: اکنون شاهد ذخیره‌سازی هنگفت نفت خام در کشتی‌ها و ذخیره‌سازی‌های شناور هستیم.

مدیرعامل مرکوریا افزود: در ماه سپتامبر در حال تکمیل ظرفیت نفتکش‌ها هم به‌عنوان ذخیره‌سازی شناور و هم ذخیره‌سازی در خشکی هستیم. روند برقراری تعادل جهانی کند شده است.

دانند اعلام کرد: اوپک تا حدی در عرضه مازاد کنونی مقصر است، زیرا در ماه اوت آغاز به تسهیل کاهش تولید کرد و روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت به این بازار ضعیف افزود، اعضای این ائتلاف قرار است در تاریخ یکم دسامبر (۱۱ آذرماه) دوباره دیدار کنند و تصمیم بگیرند که آیا از ژانویه ۲۰۲۱ روزانه ۲ میلیون بشکه نفت دیگر به بازار عرضه کنند یا خیر.

وی تأکید کرد: فکر نمی‌کنم بازار بتواند این نفت مازاد را جذب کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر