/
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲

روسیه رتبه نخست فروش نفت به چین در ماه اوت را حفظ کرد

روسیه در ماه اوت رتبه نخست عرضه نفت به چین را حفظ کرد و صادرات نفت ایالات متحده آمریکا و برزیل به چین نیز در این ماه افزایش یافت.
کد خبر : ۳۱۸۳۴

به گزارش نبض نفت به نقل از خبرگزاری رویترز از سنگاپور، داده‌های گمرک چین در روز جمعه (چهارم مهرماه) نشان داد که روسیه در ماه اوت برای دومین ماه پیاپی بزرگ‌ترین تأمین‌کننده نفت چین بوده است، عربستان پس از کاهش یک‌سوم عرضه نفت خود از این رقابت عقب مانده است.

داده‌های اداره کل گمرک چین نشان داد که روسیه در ماه اوت ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن نفت خام به چین عرضه کرده است. این مقدار معادل یک میلیون و ۳۷۰ هزار بشکه در روز است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد. رقم صادرات روسیه به چین در ماه ژوئیه یک میلیون و ۷۴۰ هزار بشکه در روز بود.

این داده‌ها نشان داد که رقم صادرات عربستان در ماه گذشته میلادی ۵ میلیون و ۲۶۰ هزار تن بوده که معادل یک میلیون و ۲۴۰ هزار بشکه در روز است. این رقم نسبت به پارسال ۳۲.۵ درصد کاهش یافت.

عراق که دومین تأمین‌کننده بزرگ نفت چین در ماه ژوئیه بود، در ماه اوت ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن نفت به چین ارسال کرد، زیرا این کشور برای جبران تخلف در توافق کاهش تولید اوپک پلاس در ماه‌های گذشته کاهش تولید را آغاز کرده است.

واردات چین از قاره آمریکا در ماه گذشته میلادی افزایش یافت، به‌طوری که واردات چین از برزیل با افزایش  ۷۵ درصدی نسبت به پارسال به ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تن رسید. واردات این کشور از ایالات متحده آمریکا نیز بیش از دو برابر شد و به ۲ میلیون و۲۳۰ هزار تن رسید.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر