/
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶

شرکت گاز کرمان راه مقابله با قاچاق سوخت را هموار کرد

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با اشاره به عملکرد این مجموعه در نیمه نخست امسال، گام این شرکت در مسیر مقابله با با قاچاق سوخت را تشریح کرد.
کد خبر : ۳۱۸۷۱
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت گاز استان کرمان، منوچهر فلاح گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۰۰ کیلومتر شبکه توزیع، خط تغذیه و خطوط انتقال در این استان انجام شده است.

وی با تأکید بر تداوم عملیات گازرسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان، افزود : در ۶ ماه نخست امسال، ۵۶ روستا گازدار شدند و ان‌شاءالله تا پایان سال مشعل گاز هشت شهر ارزوئیه، گنبکی، دوساری، عنبرآباد، زهکلوت، ریگان، مردهک و فاریاب و ۹۲ روستای باقیمانده از برنامه گازرسانی سال ۹۹ که شامل ۱۰ شهر ، ۱۴۸ روستا و ۶ محور صنعتی است، روشن می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با اشاره به بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به دو شهر هنزا و شهداد در هفته دولت، اظهار کرد: بعید می‌دانم در سابقه نیم قرن عمر شرکت ملی گاز، استانی توانسته باشد در یک سال ۱۰ شهر را به شبکه سراسری گاز متصل کند.

فلاح همچنین به گازرسانی به ۶۷۳ هزار مشترک گاز در استان کرمان اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۸۲۰ اشتراک برای واحدهای تولیدی و صنعتی است.

وی تصریح کرد: مصرف گاز استان در سال ۹۷ حدود ۷ میلیارد متر مکعب بود، در سال ۹۸ به بیش از ۸ میلیارد مترمکعب رسید و در نیمه نخست امسال ۴ میلیارد مترمکعب گاز مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۰ درصد رشد داشته که به دلیل افزایش تعداد مشترکان شرکت گاز و افزایش گازرسانی به صنایع است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تأسیسات زیرساخت انتقال گاز طبیعی با ظرفیت انتقال بیش از ۹۰ هزار مترمکعب بر ساعت ایجاد شده است،گفت: ان‌شاءالله با گازرسانی به صنایع تا پایان امسال نزدیک به ۵۰ میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه‌جویی می‌شود که اقدامی بسیار ارزنده در مبارزه با قاچاق سوخت است و تأثیر زیادی بر رونق تولید، کسب‌وکار و به تبع آن اشتغال‌زایی در جامعه دارد.

شرکت گاز استان کرمان از ابتدای تأسیس تاکنون با اجرای بیش از ۲۱ هزار کیلومتر خطوط انتقال، شبکه تغذیه و توزیع، ۵۸ شهر و ۱۳۳۷ روستا را از گاز طبیعی بهره‌مند کرده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر