/
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

عربستان نخستین محموله آمونیاک آبی جهان را به ژاپن صادر کرد

نخستین محموله آمونیاک آبی جهان از عربستان سعودی به ژاپن صادر شد و قرار است به عنوان سوخت پاک در نیروگاه‌های برق این کشور استفاده شود.
کد خبر : ۳۱۸۷۷
به گزارش نبض نفت به نقل از بلومبرگ، نخستین محموله آمونیاک آبی جهان از عربستان سعودی به ژاپن صادر شد و قرار است به عنوان سوخت پاک در نیروگاه‌های برق این کشور استفاده شود.

شرکت آرامکوی عربستان که روز یکشنبه این خبر را اعلام کرد، این سوخت را با تبدیل هیدروکربن‌ها به هیدروژن و سپس آمونیاک و گرفتن دی اکسید کربن آن به عنوان محصول جانبی، تولید کرده است.

بر اساس اعلام این شرکت سعودی، در نخستین محموله صادراتی سوخت پاک جهان، 40 تن آمونیاک آبی به ژاپن صادر خواهد شد.

به گفته شرکت آرامکو، آمونیاک می‌تواند در نیروگاه‌ها بدون انتشار گازهای آلاینده سوزانده شود و این بدان معناست که می تواند "سهم بسزایی در آینده انرژی های مقرون به صرفه و قابل اطمینان و همچنین با آلایندگی کم" داشته باشد.

بر اساس این گزارش، ژاپن قصد دارد در استفاده از هیدروژن که در آمونیاک موجود است، در سطح جهان پیشتاز شود. این کشور تحت توافق آب و هوایی پاریس، متعهد شده است انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را نسبت به سطح سال 2013 به میزان 26 درصد تا سال 2030 کاهش دهد.

آمونیاک آبی مواد خام برای تولید هیدروژن آبی محسوب می شود. هیدروژن آبی نوعی سوخت تولید شده از سوخت‌های فسیلی در فرآیندی است که دی اکسید کربن آن گرفته و ذخیره می‌شود. هیدروژنی که از انرژی تجدیدپذیر تولید می شود که آلایندگی ندارد به عنوان هیدروژن سبز شناخته می‌شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر