/
۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
نصب موفق دومین سکوی سرچاهی

ظرفیت تولید نفت میدان هندیجان افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از نصب موفق دومین سکوی سرچاهی هزار تنی میدان هندیجان در یک هفته اخیر خبر داد و گفت: با توجه به پایان عملیات نصب سکوهای ۰۷ و ۰۸، ظرفیت تولید این میدان نفتی افزایش می‌یابد.
کد خبر : ۳۱۸۹۹

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا سلمان‌زاده با بیان اینکه سکوی ۰۷ میدان هندیجان شامگاه دوشنبه (هفتم مهرماه) با موفقیت در محل مورد نظر نصب شد، افزود: سکوی شماره ۸ میدان هندیجان نیز هفته گذشته در موقعیت مورد نظر نصب شده بود که با نصب این سکوها در آینده، فرازآوری چاه‌ها برای تولید مصنوعی با تزریق آب، گازرانی یا پمپی کردن چاه‌ها اجرایی شده و با توجه به اینکه در این سکوها برق و امکانات ایمنی لازم وجود دارد، با استفاده از روش‌های ثانویه، میزان تولید نفت نیز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه عملیات نصب این سکو به دلیل عمق کم آب از حساسیت و پیچیدگی به مراتب بالاتری از نظر لنگراندازی، ایستادن شناور و... نسبت به سکوی شماره ۰۸ برخوردار بود، افزود: بیشترین عمق در جریان مد آب به ۴.۴ متر و کمترین عمق آن به ۳ متر می‌رسید و به همین دلیل این سکو برای نصب، ۹۰ درجه چرخانده شد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران اظهار کرد: در اجرای این عملیات، نیروهای تیم پیمانکار و کارفرما پای کار بودند و با دقت و ظرافت مثال‌زدنی پس از 6.5 ساعت کار طاقت‌فرسا موفق به نصب این سکو روی جکت‌های مربوطه و ۱۰ چاه میدان هندیجان شدند.

سلمان‌زاده افزود: این پروژه به‌طور کامل از سوی کارشناسان و متخصصان توانمند داخلی و پیمانکاران حوزه فراساحل کشور به انجام رسیده است و با بهره‌برداری از این دو سکو (۰۷ و ۰۸) ظرفیت تولید نفت در میدان هندیجان ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: عملیات نصب این سکو با رعایت همه نکات ایمنی و استانداردهای رایج بین‌المللی در بخش فراساحل انجام شده و پیمانکاران مربوطه نیز با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ایمنی نسبت به انجام آن اقدام کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، با نصب این سکوها، دسترسی به چاه‌ها بیشتر می‌شود و با توجه به وجود تأسیسات سرچاهی نصب شده از جمله پنل کنترل و ایمنی سرچاهی، سیستم‌های اعلام حریق، سیستم‌های کنترل چاه‌ها و سیستم‌های برق و ابزار دقیق سطح کیفی و ایمنی بالاتری خواهند داشت.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر