/
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷

نارضایتی ارکان ثالثی‌ها در شرکت گاز استان کردستان در حوزه منابع انسانی

یکی از کارکنان ارکان ثالث شرکت گاز استان کردستان از عملکرد مدیریت و به ویژه منابع انسانی این مجموعه انتقاد کرده و گفته که بسیاری از نیروهای ارکان ثالث به خاطر نداشتن رضایت کافی حاضر هستند با حقوق کمتر در سایر دستگاهها مشغول به کار شوند.
کد خبر : ۳۱۹۲۲
نارضایتی ارکان ثالثی‌ها در شرکت گاز استان کردستان در حوزه منابع انسانی

صدای مخاطب
متن ارسالی این مخاطب به پایگاه خبری نبض نفت به شرح زیر است:
بلاشک آن روزی که بسیار غیرمدیران واژه ارکان ثالث را برای نامگذاری مهمترین رکن نیروهای پیمانکاری انتخاب نمودند دقیقا می‌دانستند که این کار آغاز نقشه راهی است تا دیواری حائل را میان نیروهای رسمی و غیر رسمی بنا نهاده و شکاف‌های عمیقی را ایجاد نمایند. شکافی که یک طرف آن رفاه، امنیت شغلی، بیمه وزارت نفت، عودت آنی انواع هزینه‌های درمانی، پرداخت‌های نجومی، پاداش، اضافه کار، هزینه‌های ورزشی، تسهیلات و مسکن و .... و یک طرف آن فقدان امنیت شغلی، حقوق حداقلی با تاخیر، بیمه تامین اجتماعی کمی ارزان‌تر از آزاد، بدون اضافه کار و بدون کوچکترین خدمات رفاهی قرار دارد.

اشارات فوق تنها اندکی از درد مشترک نیروهای پیمانکاری شرکت ملی گاز است که مع‌الاسفدر میان شرکت‌های استانی نیز سبک‌های جدیدی از مدیریت یافت می‌شود که واژه مدیریت ثالث آزاری عبارتی است که تاحدودی مفهوم‌رسان این امر است و گاز کردستان نیز سردمدار ثالث آزاری.

سه دهه از تاسیس شرکت گاز استان کردستان می‌گذرد اما روند بهبود مدیریت در بخش منابع انسانی به جای تصاعدی، روند نزولی داشته است تا آنجا که اجحاف‌های متعدد، اخراج و تهدید به اخراج تنها ابزار مدیریتی گاز کردستان برای عدم مطالبه‌گری و وادار کردن به سکوت جهت عدم حق‌خواهی بوده است.

وضعیت شرح داده شده به قدری غیرقابل تحمل و از سر ناچاریست که چندین نفر از نیروهای متعهد و باسابقه در نواحی مختلف طی سنوات گذشته از شرکت خارج و حتی هستند نفراتی که حاضرند پس از یک دهه فعالیت، حاضر به خروج از شرکت و رفتن به اداره دیگر با حقوق حداقلی شوند.

حال مدیریت شرکت گاز به جای خودارزیابی(شعاری که هیچگاه به آن عمل نکرده) و ریشه‌یابی علل ریزش منابع انسانی و چرایی تمایل منابع انسانی به خروج از شرکت گاز و یافتن پاسخ این سوال که چرا نیرویی پس از سال‌ها و حتی دهه‌ها حضور در شرکت گاز تمایل دارد که جذب ارگان و نهادی با حقوقی به مراتب کمتر از حقوق شرکت گاز شود، در اقدامی جدید با ارسال نامه به نواحی به نیروهایش هشدار داده که در صورت جذب در ارگانی دیگر، می‌بایست بدون فوت وقت از شرکت گاز خارج شده چون حضورشان تخلف محسوب می‌شود.

اگر چه هیچگاه مدیریت گاز کردستان خویش را مورد خوانش و نکوهش قرار نداده اما آنچه که واقعیت دارد اوج گرفتن نارضایتی‌های چند سال اخیر نیروهای پیمانکاری به دلایلی که قصور کارفرما به جد محرز است نشان از ضعف شدید مدیریت گاز کردستان را دارد و چندی است نمره صفر گاز کردستان در حوزه مدیریت منابع انسانی نقل محافل، مجامع و مقامات وادارات استان شده است.



لازم است تاکید شود انعکاس صدای مخاطبان در واقع دیدگاه پایگاه خبری نبض نفت در خصوص موضوع مطرح شده نبوده و این رسانه صرفاً بر اساس وظیفه ذاتی خود اقدام به انعکاس دیدگاه مخاطبان گرامی در خصوص موضوعات مختلف می‌کند.

همچنین پایگاه خبری نبض نفت این آمادگی را دارد که توضیحات دستگاه و شرکت مربوطه در خصوص هر کدام از خبرهای منتشر شده در بخش صدای مخاطب را برای شفاف‌سازی منتشر می‌کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر